Učitelj
913
о августа ове године ХХУ Скупштина Учитељског Удружења у Београду са овим дневним редом:
1. Отварање Скупштине, -
2: Избор часништва и потребних одбора, . Извештај Главног и Надзорног Одбора,
4. Решавање о буџету.
5. Избор Главног и Надзор. Одбора и управе школског Музеја,
6. Предлози Главног и Надзорног Одбора, управе учитељских друштава и појединих чланова.
7. Расправљање ових тема: а) о данашњем наставном програму: Какав је данашњи наставни програм (начело) и какав би требао да буде.
о
ЛИСТАК
УЧИТЕЉ НА ПОСЛУ.
по роману „Учитељ“, од Едмонда де Амичиса,
(Наставак.)
Четврто место; враћа се свом првом методу. На новом месту, у Камену, Рати је решио да се врати свом првом методу — утицају благим речима и делом.
Уважавати дечје достојанство, предусретати их благо и пријатно, судити, саветовати, свима се силама трудити да у њима будимо љубав, и све силе напрегнути да очувамо стрпљење такав му је био програм. Рати-у није било тешко да тај програм и изврши. У разреду није било — или их он није запазио — ни једног од оних рђавих карактера, који чине немогући утицај благим. Како су се деца већ била навикла на велику суровост претходног учитеља, то су се у почетку јако изненадила методу новога учитеља. Кад су видели, да учитељ прилази ученику, који је заслужио казну, па у место да га избије или отера, а он му спушта руку на раме и почне говорити са њим мирно и благо она би погледала једно другога и насмешила би се, као да би рекла: „Какво је ово чудо>“ Такво понашање учитељево избило их је из колосека. Ученици су, под тим спокојством, запазили упорну вољу, која ће се осветити „оном, ко злоупотреби благо. поступање; а љутити израз, који би се појавио на његовом лицу, кад који ученик немирује, импоновао им је више, него ли гнев, зато што они нису добро разумевали,