Učitelj

НЕМАМО НАСТАВИИКА 19

у подељене школе, поред старијих и искуснијих наставника, што би било корисно и Џо једне ц по друге. На овај начин они би стекли потребну вештину, рутину и такт (што је нарочито потребно) за управу школом, а то би им доцнпји посао олакшало и шхоли знатно користило. По моме уверењу овако би се ми помогли да дођемо до довољног броја довољно спремних наставника. |

Може се посумњати да би ми, овако радећи, били у суфициту (хипер продукцији) са наставницима и да би пагло увећавање наставн. кадра са платама и правима сталних учитеља много увећало просветни буџет наш, за који се, готово стално, тврди да је и сад довољно велики. Оно прво т. ј. суфицит у наставницима никако нам се не може де сити бар за још дужи низ година, пошто ми још пепрестано морамо и отварати нова оделења и подизати нође школе. Сем тога старије учитељске генерације редом једна. за другом, пуне прописан број година (32) и стичу права на заслужан одмор — пенсију.

Што се тиче оног другог приговора: да ће се тиме увећати наш просветни буџет, то је тврђење истинито, али је оно и неизбежно, још тачније: о је и бошредно. наш се државни буџет у ошите стално из године у годину увећава па је свакојако и време и крајња потреба да и просвета бар сада дође на прво место у томе.

Немамо наставника, дајте нам их то је врло потребно а при том је и могуће.

М, Крстић, Цирих. УЧИТЕЉ КАО ВАСПИТАЧ.

Проблем васпитања је још увек на дневном реду, њиме су се интересовали највећи умови свих времена, као што ће још увек он бити један од најважнијих питања која ће интересовати човечанство. И заиста, нема тако актуелног питања, од чијег правилног решења зависи напредак човечанства, јер сва друга питања друштвена зависе од тога, какви су чланови тога друштва и какви појмови преовла-

х 9: