Učitelj

4 Ме ЧИ 1 ЊЕ ЕБ

ПН а А А =

91. Учитељима осн. школа признато је право да могу по избору Просв. Савета бити одређивани за министарске изасланике за преглед народних школа.

99. Награђен је рад у продужној школи ит. Д.

у низу ређања добрих страна данашњег закона Ми смо били нарочито кратки с тога што нисмо ради да истичемо и маркирамо поједине ствари које су и у пређашњим законима биле обухваћене, можда мало стегнутије и у мањој мери, а нисмо неке и о тога што су и од ових изређаних понеке рђавом применом изгубиле ону драж. која нас је у почетку обузимала кад је закон ступио у живот па се 60– јимо да се од многе хвало много што шта и не поквари.

Прећићемо сад на примену и извођење појединих законских одредаба које нам се чине да ву погрешне и које дискредитују и руше углед самоме закону, најзад додирнућемо и поједине нејасности и неодређености у закону као и шта би требало још прописати у погледу извођења а то до сад није учињено.

По чл. 2. зак. о нар. школама, народне школе деле се на дечја забавишта, основне и продужне школе.

Наређења овога члана у погледу отварања дечјих забавишта и продужвих школа или су врло мало или, може се рећи негде, ни мало изведена а правила о васпитавању деце у забавиштима у смислу чл. 6. и извођење продужног школовања у смислу чл. 1. И 8. зак. о нар. школама није ни такнуто.

Зашто је то тако и да ли је то тако ситна и безначајна ствар да њој није требало поклонити пажње за пуних 0 година од како је закон ступио у живот наше није да испитујемо али би надлежни требали да о томе даду рачуна.

Чланом 3. зак. о нар. школама предвиђено је да учење