Učitelj

92 у чи те Љ

__ У одељења школе ових вршилаца надзорничких дужности поставиће се заступници који неће имати права на станарину.

На овај начин једном наредбом Министарства просвете повраћене су на један пут у живот све одредбе читавог једног одељка закона о народним школама у смислу чл. 34 зак. школског који изрично тражи да се поступно оне изводе и то 1.) кад буде буџетске могућности 2) кад | буде спремних и стручних људи. |

И ако су разлози за увођење сталног надзора од стране _ Министарства неприговорни ипак ми држимо да се много похштало с тиме. Закон се није смео обилазити. Господину Министру је било довољно да ове године у опсегу. буџетске могућности а у духу закона о нар. школама | најпре уведе стални надзор у 9—3 округа, па до године, кад добије више могућности и у осталим. Нарочито је могло отпочети, рецимо, с Крајинским и Тимочким округом | па онда редом даље. С тога ми држимо да није требало хитати с овим покушајем све док се не учине и измене закона о нар. школама нарочито у погледу квалификација. надзорничких, поделе реона и регулисања положаја надзорничког. |

Овако су учињене погрешке. Јер 1.) закон збиља не познаје „вршиоце ове дужности“, а 2.) и избор самих лица требало је да врши какво нарочито тело или Просз. Савет а не сам Министар.

Сем ових погрешака овом одлуком за увођење сталног надзора у овој години учињено је и то те су узети ву- | више велики реони школа противно закону који одређује надзорнику највише до 80 учитеља. Ми држимо да је и овај број који закон предвиђа велики. Требало би надзор | нику дати највише 40—50 учитеља да надзирава а как је Г. Министар прелвидео ови вршиоци дужности имаћ и по 150 учитеља у својим реонима да надзирају а то је

овакојако физичка немогућност Ма