Učitelj

94. УЧИТЕЉ ЈЕ шењу надзора или да се погађа с учитељима који хоће да буду надзорници !

При оваким околностима овако је заиста и морало бити, Томе се није чудити. А замста они који су се примили · ове почасти и дужности показали су пример пожршвовања.

(С тога ми држимо да би Министарство Просвете требало одмах сад, још ове јесени да поднесе Народној Скупштини предлог за измену закона о нар. школама по коме. би се пмао регулисати положај и квалификације надзорника, | одредити тачно реони и места становања надзорника, плате, | повишице и станарине њихове, приписати изборно тело које ће бирати ове надзорнике итд. 4

Како је надзору најјача снага у конференцијама, на- | рочито у инструктивном погледу, то је неопхопно нужно | омогућити, законски, долазак учитеља на ове конферен- : ције тиме што би им се одредиле дневнице и попутина. |

Јов. Ђ. Јовановић, проф. — Јагодина.

ИЗ ПСИХОЛОГИЈЕ

Осећаји укуса, мириса, додира, температуре и покрета. ЧЕТВРТО ПРЕДАВАЊЕ. (СВРШЕТАК). | Најзад нам остају осећаји гладноће и топлоте. За њих још није поуздано утврђено у колико вреди Веберов закон. Изгледа | да праг разликовања под најповољнијим околностима износи одн а Највећа је осетљивост за разликовање у опсегу температура од 212. до 830. Можда! је вредност прага за осећај топлоте нешто виша, него | за осећај хладноће. Огледи се отежавају променљивом сопственом | топлотом коже, којој се топлоти, изгледа, 'прилагођује у извесној | мери и физиолошка тачка нуле.“ |

1 По Голбшајдеру насупрот Ајленбургу. 2 Нетутд, ЗЊацпосђег. 4. 'Ујепег АКад., св. ГХХУ, ШАЉЕ,