Učitelj

ДИДАКТИЧКО-МЕТОДИЧКЕ НАПОМЕНЕ 254.

3+838=6,6—8=83;4+8 ==7, 7 — 4 == 3 итд. на сваки број добројавати односно одбројавати све по три док се не дође до десет.

Кад се поступно изврше сви могући одкоси бројева до десет у рачунским радњама код сабирања и одузимања онда се поступно и упоредно прелази на множење и садржавање, (опет очигледно и са стварним задацима), и то прво они бројеви чији је производ односно количник без остатка (4==2 х 2, 2 у 4==2) па онда они који су са остатцима.

2) Кад се овако упознају ученици на стварима са свима бројевима и њиховим односима од 1—-10, онда се вежбају да те резултате запамте.

Друга десетична група од 10 -20. ИМ код ове десет. групе врши се: а) очигледно појимање бројева од 1—20, — поступак као код прве дес. групе; 6) поступно и упоредно сабирање и одузимање (прво од десет па на више, пр: 14 -- 1 == 15, 15 — 1 = 14, па онда с прелазом из прве десетице у другу, пр: 8+8 =", 1—8==8); в) поступно и упоредно множење и садршавање,

прво са бројевима без остатка па са остатком — појам о правом делењу. (наставиће се). Проф. Софр. Симић. |

Наше школе у Источној Србији.

(Наставак)

Но Министарство има још један грех на души. Оно не води рачуна која лица поставља да врше дужности рефераната окр. шт. одбора. Нека и није свег онако како се преко јавности пише о њима многима али нечега мора да има. Министарство не поставља увек на ове положаје међу учитељима најпризнатије, на српској књизи најистакнутије, и политички сталожније људе, а то је зло, које се ево свети српскоме подмлатку.

Сем тога, Министарство не води озбиљна рачуна и о лицима, која поставља за иколске управшаевље. Међутим напредак једне школе у многоме зависи од спреме, вредноће, умешности и енергије школ. управитеља. Зар може бити реда и рада у школи, у којој је управитељ и нераден и неуредан > — Нама је познат један пример да је у једној школи у којој раде осам наставника управитељ, тако рећи јучерашњи ђак, који је пао на учитељском испиту