Učitelj

852 УОЧИ РЕ Љ

зрелости из више група, који се није осећао спремним да после. годину дана поново полаже тај испит, но чекао 5 год. да стече право на полагање само практичног испита; (чл. 3. прав. о пол. уч. испита) ит. д.ит.д2!! — Или, какав може бити управитељ учитељ, који своју школу багателише, не ради, на испиту добија неповољну оцену 2! — Зар се сме њему поверити управа над једном школом и дати право да контролише рад колега а млађе учитеље упућује у раду, кад је сам нерадник и незналица! И зар сме он контролисати рад својих колега са одличним успехом: ; И најзад Министарство не чини најбољи избор ни међу учит. кандидатима кад је реч о попуњавању учитељских места у Источној Србији. Место да се најбољи ученици наших учит. школа шаљу у те крајеве, шаљу се пропали богослови, ђаци који нису били у стању да положе учит. матуру, гимназисте а највише учитељице из прека. Не можемо имати ништа противу тога, да у недостатку добију учит. места и наше Српкиње из прека, али зашто их слати баш у ове крајеве, у чијим се школама оне не умеју наћи. Зашто нашим ученицама, које су бар штогод слушале о овим утраквистичким школама попуњавати Шумадију: |

Сад ћемо прећи на методску обраду наставних предмета и успех у овим школама.

Строго узев, о методској обради наставног градива и о успеху | у овим школама не може бити речи. Но не можда стога, што би правилан методски рад био овим наставницима непознат, но што. и најправилнији рад, под овим околностима не може да уроди добрим плодом. Одкуда се може методски обрађивати наставно. градиво и постизати добар и одличан успех у школама, у којилић деца не знају језик на коме им се предаје #! А са таквом се децом ј скоро по свима утраквистичким школама сусрећемо. Као што је. познато, ове школе имају приправни разред, у коме деца уче искључиво српски језик, како би се оспособила да пређу у [ раз, и слушају наставу буквара, обрађују чланке из читанке, веронауку, · рачун итд. Кад се има на уму, да су приправни разреди обично | спојени са [и Па гдегде и са сва четири разреда, те за раду овоме разреду не остаје више времена од 'Љ сата пре и 5 по. подне; кад се зна, да учитељи нису темељно упућени како да "предају у овим разредима, кад се даље зна, да сем једног кратког. програма, апсолутно никаквих других упуства није издало Министарство Просвете по којима би ваљало радити, те сваки учитељ