Učitelj

из ШКОЛЕ И ЗА ШКОЛУ 361

од 3 +2, од 4#-- 1, од целога 5 а при томе никако се не сме сметнути са ума, да јединице морају бити именовани бројеви. · 2. Ступањ. Тим и таквим стварањем петица, учитељ задобија следећа вежбања: а) Учитељ показује на петице а деца говоре: . Пет је: пет пута по један, Пет је: два пута по два и један, Пет је: једанпут три и два, Пет је: једанпут четири и један, Пет је: једанпут пет. Или:

сл ел сл сл

НА ИАНЕ

- 1 2 1

а не СЛ ЖАК Сл и~ о КО не + Ван СЛ ххххх Оли~ 05 КО не Ја у н ||| || сл сл сл сл сл

После, пошто се овако вежбање више пута у школи заједнички са ученицима понови, учитељ узима дрвца, или МИ на рачунаљци и изводи таблицу дељења, на овај начин:

-Т се налази у пет 5 пута, 2 се налази у пет два пута и један претиче, 3 се налази у пет једанпут и два претиче, 4 се налази у пет једанпут и један претиче, 5 се налази у пет једанпут.

Написати на табли и таблицама овакву тему:

у 55 Па (1) зу-—- КУ) Ау5==1 (1) Бо 9 == 1

Сам вид дељења овде се изоставља, пошто се пет не може поделити без остатка.

8. сфепен. Поновити таблицу множења и дељења.

а) Представљање петица у квадратима на школској табли: тачкама, цртицама, котуровима и т. д.

4. ступањ. Системско. упоређивање таблице множења и дељења, само на голим бројевима (цифрама), без очигледних средстава.

ај о == 8 41 О БА а ово БК 2 2 ЕТ) Ку ==0 уља 5=9>%"%-41 ох1—2 29х9—4 – дуб=> (1) 5==1%х8-+2 51 => 18 --— о у о = (2) 5—1жх4+1 4АХ1=4 1х4—4 – Ау5—](4)