Učitelj

"654 У ЧИ ТЕ ЈЉБ

2.) Да се врше чести излети у поље — на чист ваздух. 4

3.) Да се поклони већа пажња дечјим играма, јер се при слободним играма сви делови тела подједнако развијају — што није "случај код гимнастике. Сем тога децу у игри прати веселост, радост, а то по здравље вреди толико, колико и кретање, отуда дечје игре имају превагу над гимнастичким вежбањем, само треба "бирати лепе игре.

4,) Да сви ученици учествују. у игри.

5.) Да буде разноликости у раду на часу гимнастике. Н. пр. један део заједничко вежбање, други део вежбање у групама и "трећи дечје игре.

Закључак. Не занемаривати овај предмет. Обратити већу пажњу „дечјим играма. Вршити честе излеге. Настојавати да сви ученици учествују у игри.

Обрада Наставник покаже сам ученицима шта ће радити (изради извесну фигуру пред њима). Даде се име свакој радњи "фигури. Објасни се сваки покрет — анализира се из којих је делова састављена нека фигура и утврди се ред којим се има ра-_ дити. Наставник понова сам изради целу фигуру, па онда исту радњу раде поједини ученици, па онда сви. Грешке се исправљају.

Опште грешке.

Сем побројаних мана и недостатака у предавању појединих наставних предмета, има их таквих, које се примећују при предасвању свих наст. предавања. Тако:

а) Нема довољно очигледности. У старој школи преовлађивао је механизам, — учило се напамет из књига; а данас је завладао вербализам — „жива реч“ учитељева. И једним и другим мало се „добија, а много се губи. С тога је крајње време да се „описивање“ замени са посматрањем, што ће бити добит и за наставнике (јер не морају много говорити) а и за ученике (јер ће видети оно. што би у противном случају морали себи у памети да представљају),

6.) Не обраћа се довољна пажња на практичну страну. Од свег онога што се предаје, треба да се види нека корист, посредна или непосредна. Истина, што се ово потпунце не може да изводи, има донекле сметњи и у самом програму, али је у више случајева _ кривица до наставника, што при извођењу наставе не обраћају | "пажњу и на практичну страну, примену стеченог знања. С тога је. «потребно обратити пажњу и на практичну страну, како би уче-