Učitelj
ПРОСВЕТНА ХРОНИКА 41
Ми ћемо овога пута и на овоме месту само скренути пажњу на неке појаве у животу наше школе, задржавајући право да о свакој посебице и више и аргументованије пишемо: =
ж »
Апсолутно никоме није потребно доказивати штетност од касног постављања наставника, и нама је необично чудно зашто се баш сваке године, као по неком правилу, један велики број наставника касно распоређује и поставља
Септембар је већ кад ове редове пишемо а многи наставници још не знају куда ће!
Није још готов распоред досадашњих наставника које треба, привремено распоредити, а кад ће се стићи са распоредом нових наставника, свршених ђака Учитељских Школа»
Кад су већ одавно свршени распореди на којима је комисија радила, онда нашто се то толико чека са овим привременим распоређавањем наставника, што је посао самога министарства просвете
После очигледне констатације да се и ове године одоцнило са распоређивањем наставничког особља, ми излазимо са захтевом: да се овоме послу поклони довољно пажње, да се за њ одреди довољно персонала (на рад), да се он на време почне и на време сврши, а тиме и школа и велики део наставничког особља спасе нередовног стања које се тако јако осећа и на школи и на учитељу.
Рачунамо да ће се ови редови и правилно схватити и прихватити од онах којима су упућени. -
И локални распореди наставничког особља врше се по правилу касно. Знамо случај да је, у пр. школ. години, један локални распоред саопштен у децембру месецу! И да би погрешка била већа а штета што осетнија, неколико наставника, баш тим распоредом, кренути су у друге разреде! МИ ове године, колико знамо, нису још свршени ти локални распореди» Нас веома чуди зашто се ова ствар, где је и у колико је мора бити, не сврши на време у доба школсксг одморар Кад ће се стати са грешењем у овоме правцу» Кад ће овај локални распоред престати да изазове сумњичења, заваде и др. непријатности у нашем реду» Ми скрећемо пажњу и изјављујемо жељу: да се локални распореди, у колико нису свршени, што пре сврше и разашљу, а нарочито захтевамо: да се она врше само тамо где је неоспорна потреба, и да се при том имају у виду искључиво интереси наставе а никако жеље и захтеви па ма с које стране они долазили. Ако буде потребе а желели би да је не буде, ми ћемо прикупити податке о овој ствари и саопштити их на овоме месту.
х » Х
Немогуће нам је да на овоме месту и у овоме времену не нотирамо само и онај недуг од кога школа и тако много и тако