Učitelj
302 У ТФИТЕ ЈЕ
У множењу боље је кад се множитељ напише оздо, под прву цифру множеника (с десна), која ће се прво и множити.
Код дељења требало би казати да се оно почиње с десна од највећег броја, и да се остатак од већег броја претвара у мањи који је на реду и додаје оном У дељенику, и не спушта се овај доле. |
И овде, код сва 4 рачунска вида, треба практични примери да дођу пре неименованих бројева.
Геометрија.
Поред рачунице у Ш раз. уче се и основни појмови из гео метрије.
И овај део добро је израђен. За све има слике. Погрешка је само та, што су најпре казате дефиниције тела, површине, ивице, угла и рогља, па се после то тражи на стварима у школи, а оно треба да је обратно.
Боље је звати равностран, равнокрак и разностран троугао, него истостраничан, истокрачан и разностраничан.
Требало би казати да се углови могу обележити и једним малим словом унутра.
Мере и новци.
Код наставника још су подељена мишљења о томе кад треба предавати мере, време и новац — да ли у почетку или на крају године, кад деца буду старија. Ја мислим да у почетку године треба деци показати само основне и главне мере, које се највише употребљавају у животу. а систем цео оставити за крај године, кад треба да буде и рачунање с њима, т. ј. претварање једне у друге. Новац и време могу се учити у почетку, јер су лакши.
(Овде су показате и старе мере, а то је излишно. И ако се - још која чује, опет њих треба предати забораву, као нетачне, незаконите тешке за учење и непотребне.
- Кад метар ни овде није казат Ем. и Дм. Требало би казати Еар има 10.000 м“. | Код метра нема Дл. . Код мера за запремину нема веће мере од кубног метра. Ове мере и квадратне не би требало учити у Ш раз., јер су тешке. А и за што то учити кад се с њима ништа не рачуна 2 | Код мере за тежину нема Еграма. 5 · Мере за артију треба изоставити. То и нису мере, него везе.
Ђ. 2. Којић.