Učitelj
УЧИТЕЉИЦА У УЛОЗИ САМАРИЋАНКЕ 143
8.) Пазите на што бољи однос жене према своме мужу и осталим укућанима као и према суседима, од чега зависи миран и спокојан живот у кући као и свако задовољство и ван ње; таквим начином и она ће мила бити сваком и сваки њој.
Износећи потребу рада иаших учитељица на селу и њихова рада у улози милостиве Самарићанке, мислимо на појачање спреме наших домаћица — женскиња — на селу. Спрему наших домаћица на селу треба што пре: допунити, проширити, појачати и усавршити, ако хоћемо да имамо папретка у свему, те за то сви -- и појединац и друштво, али највише наше учитељице на селу (у друштву са учитељима и свештеницима) не треба да стоје скрштених руку, већ да раде, а радом се све постиже.
Колико су наше учитељице моћне да учине на овоме пољу нека нам послуже речи славнога Ернеста Легувеа члана Француске Академије Наука које веле: „Само сене могу убедити ц победим жене“.
Варварин.
Влад. М. Николић, учит.
О НАСТАВНОМ ПРОГРАМУ
— Једно савремено важно питање из живота наше народне школе. —
(СВРШЕТАК).
У наставном програму по коме сада радимо у основној шлоли, на страни 18, постоји програм под називом: „Основи природних наука и јеспасшвенице. За тим на страни 20. само за сеоске школе написан је програм под називом: „Пољопривредне поуке“. · А на страни 34. долази програм: „Поуке за домаћице“. Цео овај програм рађен је на основу нишког закона од 1898. године.
У садањем закону чл. 20. у шестој тачци стоји написано: „Познавање природе у вези с пољском ш домаћом Тривредом с основима тигијене“. На основу овог члана закона, надлежнима је била дужност, да саставе наставни план, па по том наставном плану да се изради нов наставни програм из ове групе предмета. Но то није до сада учињено и ми радимо по програму, који је писан на основици са сзим другог закона и другог духа времена пре 10 и више година.
Но и по овом садањем закону кад је предвиђен овакав конгломерат из природних наука, опет би испао неки план сличан