Učitelj
КЊИЖЕВНА ПОЛЕМИКА. 181
вацијом, те је и то учинио да се учитељство мало наелектрише и загреје за своје ствари, ма да те измене не обухватају икакве коренитије реформе у просвети и ма да их није у Скупштини нико прихватио сем подносилаца. Искрени смо кад кажемо да је учитељство наше у унутрашњости више мање индиферентно према, својим стварима. Оно је до сад очекивало све од Главног Одбора и замишљало га као неки конвент, који стоји и над владом и над Скупштином. Оно је заборавило да је ствар учитељска у у тлпељским рукама и то у рукама учитеља из утутрашњостаи. Кад су зборови народних посланика учитељи се наши мало брину ко ће учи у Народну Окушштину; да ли ће дотични изабраник бити пријатељ школе п учитељства или не, већ су гледали само да протуре кандидате своје партије. То више не може бити, Учитељи се морају борити да уђу у Скупштину људи, који су три јашељи паколе % Просвеше без обзира којој политичкој странци припадали им тада ће бити за школу, учитеља и просвету добро.
Све ово било нам је потребно да кажемо с тога што смо изазвани. И сад... кад је ствар била пошла добрим путем, кад су се и меродавни фактори мало раздрмали, и кад се од стране Скупштине а и од стране владине помишља да се приступи реорганизацији школској и поправци учитељског стања, нашло се неколико људи који просто хоће да праве забуну.
Погрешка, је, дакле, што је уредништво „Наше Нар. Школе“ сазивало мимо одлуке Главног Одбора и већине зборова ванредну Окупштину, па макар се она и „конференцијом“ звала; погрешка је што се напао рад Главног Одбора и учитељи београдски који исто тако желе реформу школе и поправку стања учитељског као и остали учитељи; погрешка је што се непрестано истиче та подела учитеља на „старије“ и „млађе“ јер су интереси и једнихи других идентични; погрешка је што је донета онако слаба резолуција на тој конференцији и што је у опште доношена икаква резолуција с онако малим бројем учасника јер је то све остало — без икаква ефекта.
Оваква радња ваших другова не само да не води успеху већ је права — лудост !
Људи !... у памет се!
ШКОЛСКО КРЕТАЊЕ У СВЕТУ.
Италија
Нов школски закон у Италији. Одавно се у Италији осећа потреба за реформисањем основних шлола. Ту потребу осетили су већ и званични кругови у Италији. Пређашњи министар просвете