Učitelj
84 УЧИТЕЉ
ског Удружења побуђен је, да у хатар истине, обавести чланове удружења и остале учитеље да је:
1. прикривен циљ сазивача ове конференције, што се у самом раду исте и обелоданило, јер су сазивачи ове конференције, у својим говорима, третирали питање о подели учитеља на „млађе“ и „старије“, нападали на старије учитеље, негирали успешан рад Учитељског Удружења од његовог постанка до данас, осуђивали подизање Учитељског Дома, — а најмање су говорили о реформи основне наставе, ради чега су коцференцију и сазвали;
9. да је резолрција ове конференције, у погледу подизања гласа противу појава, које се јављају од стране централне просветне управе, куд и камо заостала иза резолуције Управе Учи"тељског Удружења и резолуција наших многих обласних учитељских друштава;
3. да је резолуцију потписало око 20 учитеља-ица, а већина учитеља-ица учесника конференције разишла се не хтевши је потписати, јер се њоме није могла сложити.
Да ли је пак смело њих 20 учитеља-ица објављивати резолуцију у име свих учитеља-ица Краљевине Србије, — то остављамо сваком учитељу да цени.
Главни Одбор Учитељског Удружења још од почетка ове школ. године, на првим својим седницама, пре појаве познатог посланичког предлога, почео је претресати питање о реорганизацији народних школа, и плод тога рада је пројекат закона о народним школама, који је.штампан и послат на оцену свима учитељским зборовима.
Да би се темељно реорганизација народних школа извела, и да би се материјални положај учитељски поправио, веома ЈЕ но требна трезвена и неподељена акција свих учитеља-ца, а подела на „млађе“ и „старије“ може само да омета ову акцију; и да сви учитељи-ице без разлике политичких странака, стекну уверење, да само кроз Учитељско Удружење могу бити јак утицајни фактор.
Радећи и даље на темељу овог уверења, Главни Одбор мирно очекује редовну скупштину Учитељског Удружења, којој ће положити јаван рачун о своме раду. _
3. Благајник извештава да је Милан Вапа овд. фабрикант послао и ове године удружењу 200 динара свог добротворног улога, који он редовно сваке године даје удружењу. ~
Главни Одбор је примио ово са захвалношћу.
4. Усљед одлуке Г. Министа Просвете да се не објављују на стечај учитељска места, која је Г. Министар сам попунио учитељима који су премештени по казни или по потреби.
Главни Одбор налази да је ово решење неправилно по закону о народним школама, стога решава: Да се напише Г. Миннстру Просвете акт и да му се представи неправилност и штетност таквог решења.
5. По предлогу уредниковом решено је да се у последње две свеске Учитеља пише: о потреби што скорије школ. реформе школ-