Učitelj

4792 УКЦ Иг БОБ

тражи од ученика оно што овај не може да даде и при најбољој вољи и највећем напрезању. Ученик зато не уради задатак и учини кривицу, коју му наставник мора да опрости због своје погрешке. Учитељ овде није ни добар човек ни добар васпитач, што увиђају и ученички родитељи, пред којима губи углед а не само пред ученицима, који увиде немогућност онога што се од њих тражи.

5. Највише интересују задаци, који садрже и понешто ново, те ученик мора да се њима повише позабави, да више размишља, па тек да их реши. Стога ваља наставник и задацима ради понављања и утврђивања познатог градива да уме дати дражи као да и они имају у себи новога, да би више интересовали ученике и тако подстицали на размишљање и изналажење, као и отварали. све више вољу за рад. Бедно је за учеников дух кад раде задатке да би се само занимали, а не виде никаквог смисла од тога рада, који им изгледа више као неко мучење и стега, јер нема шта да их подстиче, чак не осећају никакве вредности од тога посла. Такав рад не помаже образовању ученика нити их навикава да буду прибрани и присебни за решавање све нових и нових разноврсних задатака, који их у животу чекају.

Ну није лако поставити добре задатке, наставник не може да их нађе у свакој збирци задатака нити да их сам сам састави кад хоће и колико хоће. О њима зато мора сваки наставник добро да размисли, да их лепо састави, па да их унесе у своје методичке припреме као битни део њихов. Није без разлога речено да су задаци мерило за наставникову методичку способност и савесност у раду.

6. У школи која има по неколико разреда, са којима ваља у исто доба да ради један исти наставник, писмени су задаци неминовна потреба. Ако наставник разговара с ученцима једног разреда, онда други разреди раде писмене задатке, те се тако добија у времену, иначе би ученици морали да дангубе. Да се време не би узалуд губило и да би било реда, у оваким школама треба иу распореду недељних часова да се тачно означи: који ће разред, кога часа и из кога предмета имати писмени задатак, а са којим ће се водити разговор, да би ученици били спремна за израду писмених задатака. Иначе ће поједини вадити таблице, писанке, зарезивати писаљке и т. онда кад треба да раде, па ће мање урадити, а сем тога реметиће се школски ред.

7. О школским задацима влада уопште прилично сагласност, а о домаћим задацима мишљења су подељена. Једни их сасвим од-