Učitelj
#59 УЧИТЕЉ
олакшица у општем успеху у лепом писању. На тај начин би се избегло оно, што понеки наставници, силом околности, морају, у исто време да буду и продавци потребног писаћег материјала, услед чега више пута искусе разне непријатности. На тај начин ће се постићи и једнообразност у успеху, јер се више неће дешавати да један ђак има писаљку, перо и мастило, а девет да то немају, те да их наставник зато повраћа више пута кућама за новац; нити ће се дешавати, да поједини наставници туже ђачке родитеље што нису набавили својим ђацима писанку или перо од 5 пд. — Ради бољег чувања сем писаљака ђаци треба да остављају у школи и остали писаћи материјал, као : пера и држаље, писаљке, мастила, и др.
20). М кад се све ове досадање напомене ресумирају, онда изилази, да је за успешно предавање лепог писања у основној школи потребно: 1). воља и спрема наставника; 2). тачно и савесно упућивање почетника у седењу и држању пера и држаље, 3). не дозвољавати никада да ученици пишу мимо надзора и упутства самог наставника; 4). не писати много, па хрђаво; 5). сваки израђени ученички рад, из овога предмета, прегледати савесно и стрпељиво; 6). не замарати ученике у писању, да не би изгубили вољу и интерес према истом; 7). узајамно често прегледање или контролисање исписаног од стране самих ђака; 8). обратити велику пажњу на чистоту и тачност у писању; 9). набавити једновремено, једнолики, писаћи материјал за све ђаке једног разреда; 10). набавити што боље и практичније алатке (као перо, држаљу, и др.); 11). избацити из употребе камене таблице и крижуље; 12). завести, што пре, општу набавку потребног писаћег прибора за све ђаке у школи, и то најбоље у почетку школске године; 13). овоме предмету поклонити више пажње од стране надлежних, сматрати га као обавезан и главан, и одредити му већи број часова; 14). одредити нарочите награде за оне који лепо пишу, — и 15). приредити што пре нарочите курсеве за оне наставнике-це, који хрђаво пишу. А кад се све ово изврши, онда ће се сваки уверити, „да је свако написано лепо слово златна пара у ризници душевној, и здрава, родна, сенка у њиви васпитној...')
На основу предњих напомена може једно предавање из лепог писања да се изведе, од прилике овако:
Извидите ваше писанке! Нађите ту и ту страну! Прочитај први ред на тој страни, — ти! Прочитај га и — ти!
5). Ј. Миодраговић : „Грешке у настави и васпитању школском“ стр. 166.