Učitelj

КЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД 388

слику могу у истини отварати уста за који глас треба, онда би тај додатак био добар.

У последњем буквару (четврто издање) г. Урошевом буквар почиње са три гласника, али почиње и читање речи од самих гласника. То је сада најновија ствар. Речи су познате а0, аш, џа, и стоји у истини да су такве речи за читање најлакше.

· Ако се призна и усвоји да од сада букваре треба почињати гласницима као што је то принципијелно признао г. Пг. Окановић и као што то у предавањима у Учит. Школи наглашује г. Јова Јовановић, онда ипак треба признати практичару учитељу, без 06зира који је то, да је тим путем прво учитељ пошао. Практичарима је и дужност да споје теорију са практиком — са оним што постоји.

М.

Допиви)

Велес, 10. новембра 1913 год.

Данас сам се вратио с пута. Извршио сам већ прву ревизију готово у целом школском реону. Путовати кроз непроходне клисуре, голети и планине, где само пешачка стаза постоји; верати се се кроз страшна места и дивљачке крајеве, где има и вукова и мечака, дивљих свиња па и дивокоза — није лака ни пријатна ствар али ипак за мене је то било и привлачно и поносно! Привлачно велим с тога што ја први пут овуда пролазим а гордо и поносно што ја сам први школски надзорник у овоме крају, који носи лучу светлости у ове мрачне крајеве.

Ова дивна српска област, која нам прича на сваком кораку успомене страшне четничке борбе за одржање српскога имена, одушевљавала ме је и крепила да све тешкоће и непријатности пута

лако савлађујем. Без обзира на физичке напоре и теренске тешкоће,

т) Под овом рубриком пратићемо наше школске прилике у Србији како у границама старе Србије тако и у новим крајевима, нарочито сад од како је заведен стални школски надзор. Износићемо све што смета односно што потпомаже правилан развитак школског живота и на тај начин пружати могућности нашој јавности да сазнаје о приликама у којима се данас налази наша основна школа и учитељство.

Отварајући ову рубрику позивамо наше школске раднике а и остале просве"ћене људе да нас извештавају о свему оном што се тиче школе и просвете у њиховом крају. Извештаји треба да буду што краћи и што вернији.

УРЕДН.