Učitelj

544 УЧИТЕЉ

1. Зидна карта служи за претходно оријентисање и даје пре "свега преглед о положају, границама, облику земљишта у опште. Заједничка посматрања под упутом учитељевим дају најбољу припрему за правилно изналажење на картама и атласима.

2. Појединости, које ученици због удаљености зидне карте не могу распознати траже ученици на својим картама. Марљива употреба школских атласа у настави и при решавању задатака побуђује саморадњу, интерес и радост због богаћења знањем, доводи ка самосталности и доноси богату добит за практични живот.

3. Скицирана карта није очигледно средство, већ само служи за боље схватање нацрта и положаја ствари и за утврђивање појединих слика.

4. Наставни рад се олакшава и успех повећава кад сви ученици једнога разреда имају добре и једнаке атласе, који су још уз то копије зидне карте.

Само ако су све ове погодбе испуњене, може карта створити наведене користи. Пошто је она најважније и неопходно наставно средсто за земљопис, треба учитељ пре свега да уведе ученике у разумевање карте и да навикне на марљиво читање карте. Што се с једне стране изгуби у времену око увођења у разумевање и употребу карте, с друге стране далеко више добије олакшавањем наставног рада и умножавањем наставног успеха.

Захтеви, који са постављају учитељу за земљописну наставу велики су и тешки. Темељно теоријско знање ове науке здружено са искуством, ревношћу и љубави према омладини и позиву, јесу најбоље гаранције за успешну наставу.

Пемихоалогија.

ЗАДАЦИ ПЕДАГОШКЕ ПСИХОЛОГИЈЕ

Од Н. РУМЈАНЦЕВА У ПРЕВОДУ Душ. Р. МИХАЈЛОВИЋА. (Наставак).

Заслуга Емпиричке Педагогике је у томе, што нам је дала проблеме, који су подложни изучавању. Али у исто време она није била у стању да реши те проблеме. У списима многих новијих педагога и психолога налазимо оштру и јаку критику Емпи-