Učitelj

психолокија 551

"треба и мора да буде једино мерило при састављању наставног програма.

Ја сам уверен, да у испитивању дечијег круга мисли на овај начин знатно ће се постићи и учинити, да се настава подеси на бољој и солиднијој .основи по дечије духовно и физичко напре-

довање. С немачког

Мил. Н. Катанић

Из школеког рада

Радиша М. Стефановић (Браничево).

ПРЕДАВАЊЕ ИЗ РАЧУНА У 1. РАЗРЕДУ БРОЈЕЊЕ ОД 20 ДО 100.

по ХАРТМАНУ

Данас ћемо да бројимо саншимешре на метру.

[. Ми смо већ учили колико један метар има десиметара. Ко зна > (Један метар има 10 десиметара). — Колико један десиметар има сантиметара» (Један десиметар има 10 сантиметара). — Покажите ми један десиметар на метру! — Покажите ми један сантиметар на метру! — Избројте сантиметре на једном десиметру! Сад избројте сантиметре на другом десиметру!

ћ. 1 Колико је 20 см. и још 1 см> (201 = 21 см). — Колико у две банке има динара» (У две банке има 20 динара). Колико је 20 динара и још 1 динар> (20 - 1 = 21 дин.). — Колико десиметара има у 21 см (У 21 см. има два десиметра и један сантиметар). — Колико десетица има у 21 јединициг (У 21 јединица има две десетице и једна јединица). — Колико јединица има у две десетице и једној јединици» (У две десетице и једној јединици има двадесет и једна јединица). — Кад у два десиметра има 20 см, колико ће у три десиметра имати сантиметара» (У три десиметра имаће 30 см.). — Колико је 30 см. и још 1 смг (30 + 1 = 31 см). — Колико десиметара има у 31 см» (У 31 см. има три десиметра · и један сантиметар). — Колико десетица има у 31 јединици» (У 31 јединици има три десетице и једна јединица). — Казали смо: кад на 10 см. додамо 1 см. да је 11 см.; кад на 20 см. додамо 1 см.