Učitelj
684 УЧИТЕЉ
да се дође до споразума са Чесима, али таквог споразума треба да буде пошто неће бити оштећени интереси немачког народа а учитељи су важан део народа.
Посланик Нотнапп напомиње како је у Штајерској мишљено и рађено на побољшању учитељ. стања пре него што се приступило сређивању страначких односа. На тај би се аачин дало радити и у Чешкој.
Министар председник понова изјављује да бих био рад да се учитељству помогне, али прилике у Чешкој и Швајцарској нису исте, те се у Чешкој не може поступити као у Швајцарској. Урадиће, колико буде могуће, да се учитељству што скорије помогне.
Пре него што су се обратили министру председнику учитељски су делегати конферисали са преставницима посланичких клубове и то словенски учитељи са словенским а немачки са немачким посланицима.
Преставници словенских посланичких клубова изјавили су са два изузетка да ће се њихови чланови живо заузети да се прими мали финансијски „нацрт“ и више учитељству помогне.
Преставник украјинског послан. клуба професор РОг. Којеззо (Русин) изјавио је: да је његова странка у сталној опструкцији према владиним финансијским предлозима. Он и странка му стоје на гледишту: да субвенирање учитеља од стране државе мора се примити као штетно на аутономије „покрајина председник клуба чешке аграрне странке Зтапек категорички је отклањао сваку помоћ своју и странке му за рад на побољшању учитељског. стања. Остао је при своме гледишту и онда када му је речено да се на тај начин његова странка декларира као анти-чиновничка и учи-. тељска странка.
ж Пошто су свршили посао код клубова и председника мини-. стри чланови словенске учитељске делегације отишли су код председника железничке комисије и молили; да се и учитељима даду на железницама олакшице, које имају остали државни чиновници. Добили су обећање.