Učitelj
дотиси 707
ручног рада није већ дато место у распореду часова. Потом наставни план наводи начела, по којима се то има извести.
5. Правилан распоред времена је главна погодба за постизање наставнога циља. Притом се мора поглавито пазити не само да им је реч о учитељу у једноразредној или дворазредној школи, него и да им школа броји мало ученика или се креће у границама односно преко граница максимума. Начелно требало би сваки разред да има своју нарочиту наставу у свима предметима. У неподељеним школама и подељењима са више од три разреда може учитељ, и. ако по правилу нема да учи више од шест разреда у исто време само онда без журбе да постигне наставни циљ кад разреде, који долазе један за другим, привремено или трајно састави. За ово састављање разреда важе ова начела:
а) Привремено састављање разреда, при чему се виши разреди ради бољег утубљивања раније обрађеног градива заједнички уче с нижим, препоручује се за !. и 2. разред у рачуну, певању (вежбање у песмама); за 3. и 4. разред у приповедној очигледној настави, у географији и писменим саставима: за 4.,5. и 6. или. 4.—8. разр. у певању (вежбање у песмама).
6) Трајно састављање разреда је допуштено: за 1. и2. разр. у очигледној настави и формалним језичним вежбањима за 3. и4. разр. у природним наукама и правопису; за 5. и 6. разр. у познавању природе, географије, историје, библијској историји и моралном поуком, за 5. и 6. разр. у писању као и заб, 7. и 8; за 1.—3. раз. у гимнастици (школске игре) као и за 4.—6. односно 4.—8. разреда.
в) При трајном састављању треба се побринути да годишње градиво двају разреда који долазе један за другим буде неизменично обрађено за две године узастопце.
г) Кад настава одступа од редовног тона учења, треба особито брижљиво припремити разумевање новога градива. При редуцираном наставном времену имају 7. и 8. разр. да обраде из немачког језика и рачуна у једној години све градиво 7. разреда, а у другој години редуцирано градиво 8. разреда.
6. Да би се спајање — комбинација — разреда у вишеразредним школама: вршила на правилан начин, васпитни је савет у своме распису о унутрашњем уређењу осморазредних школа (од. 17. јануара 1900) поставио ова начела:
а. Разредни систем, тј. уређење, по моме сваки учитељ предузида наставу појединих разреда, важи као правило.