Učitelj

808 _ УЧИТЕЉ

погоде, те се тај рад за сада и не примећује, ма да има по којег изузетка. Једино Земљ. Задруге показују живота; ту су учитељи активни и сад као и увек. Надам се, да ћу у идућој години о овом ваншколском раду моћи много и похвално рећи.

:

Као што се види, не износим никакве крупне успехе, нити: акробатске скокове у раду, али и овај овако обичан рад, за ово сразмерно кратко време може послужити, ако никако друкчије, а оно бар као обавештење и саопштење друговима на заједничком послу. Нека виде шта се овде ради, па нека и они саопште, шта су до сад урадили и у каквом стању стоје школе у њиховом подручју. Овака саопштења ће поуздано имати више успеха, но сви наши извештаји послати Министарству. Јер тамо ће бити и не бити прочитани од једног или двојице чиновника Министарства, а овде: ће поуздано бити читани од ширег круга читалаца.

Дим. Ј. Стој.

Цирих, 15.-Х1-1913.

У првом писму изложили смо принципе, по којима је план овд. школа рађен и на основу којих има да се примењује, а сад прелаЗимо на други део његов, који одређује задатак и обим наставнога градива из појединих наставних предмета.

1, Библијска историја и моралне поуке Тежиште је ове наставе у образовању срца (бети и карактера буђењем племенитих побуда и подстицајем на морално поступање: притом се има нарочито пазити да ученици побуде, које су пробуђене у настави, практично примењују у школи и ван ње. За прве три школске године наставно се градиво има узети поглавито из дечјег круга мисли и представа и његових најближих односа; од навршене школске године приступити библијском градиву и то искључиво ономе које је погодно за етичку употребу.

Градиво за учење на памет обухвата ограничен број песама и изрека, које су по својој садржини приступачне дечјем разумевању. При усменом понављању пазити на добро излагање.

У 1—6. разреду отпадају у настави библијске истирије и моралних поука све конфесионалне разлике, тако, да наставу могу