Učitelj

дописи 818

бања у правопису; диктати. Учење на памет и говорење песама и краћих празних чланака.

МТ. разред. а) Читање и објашњавање. Као у 4. и 5. разр.: читање и објашњавање чланака из читанке који су одређени за ову годину.

5) Поуке о језику. Проширење реченице додацима; додаци. Падежи после предлога. Проширење реченице дописивањем. Присвојна и показна заменица; број. Врсте изговора с нарочитим истицањем директног и индиректног говора. Прављење речи помоћу извођења.

с) Усмено и писмено исказивање мисли. Прерада чланака за читање; описи и приче реалистичне садржине и вежбање у писменим саставима на основу градива из читанке; поређења. Састављање прича и писама с нарочитим обзиром на сопствене дожив„љаје. Вежбања у правопису; диктати. Учење на памет и изговарање прозних и поетичних чланака.

МП. разред. а) Чштање и објашњавање. Читање и објашњење прозних и поетичних чланака за читање. Неговање лепог читања.

Проналажење тока мисли у чланку за читање и често непрекидно понављање обрађенога градива. -

ђ) Поуке о језику. Језична вежбања у простим и сложеним реченицама ради савлађивања правописа и правилног стављања знакова (интерпункције). Скупљање врста речи. Преношење из наречја у књижевни језик.

с) Усмено и писмено изражавање мисли. Прерада чланака с обзиром на обим и садржину. Одговарања на питања, која се односе на обрађено градиво, описи, приче, поређења на основу стварне наставе и посматрања свакодневног живота. Излагање личних доживљаја у облику писама (чести, кратки, самостални радови) вежбања у правопису, диктати нарочито у немачком обичном писању. Учење напамет и изговарање скромног броја језичних угледних чланака.

УШ. разред. а) Читање пи објашњавање. Читање и објашњавање прознах и појетичних чланака, нарочито из литературе своје. отаџбине; неговање лепог читања. Шилеров „Вилхелм Тел“.

5) Поуке о језику. Даље извођење вежбања из 7. разр. Упоредно скупљање облика, који у наречју и књижевном језику одступају један од другога и савлађивање ових разлика многостружим вежбањима.

с) Усмено џи Писмено изражавање мисли. Понављање обра-