Učitelj

дописи 889

оквиру декадичког бројног система с обзиром на остале мере и тегобе. Даље писмено вежбање у четири основне радње на основним рачунским врстама. Множење и дељење простоименованим двоцифреним бројевима. Многоструки примењени задаци из дневнога живота. Честа вежбања у рачунању у глави.

_ У. разред. а) Проширење бројног односа до 100.000 Примена четир рачунских врста у овом бројном обиму, множење и дељење двоструко именованих бројева, уколико они налазе примену у практичном животу.

Очигледно представљање разломака. Бред додавањем и одузимањем истоимених разломака (именитељ један основни број или декадична јединица); устручавање и раздељивање простих разломака помоћу целих бројева простим мењањем бројитеља.

Решавање примењених задатака. Просто правило тројно. Често усмено рачунање именованим и неименованим бројевима. Промена операција, грађење и растављање бројева.

в) Извођење основних геометријских облика. Линија и мера за дужину. Разликовање разних врста углова, споредних и главних (темених) углова. Троугао. Вежбања у цртању и мерењу линија и углова.

МТ. разред. а) Проширење бројног обима до 1,000.000 ; четири рачунске радње у овом обиму. Сабирање и одузимање разноименованих разломака с малим именитељем; множење и дељење разломака целим бројем, све на простим примерима. Састављање и раздвајање бројева према декадичним јединицама. 1600 писање. бројева по диктату.

Увођење у начин писања десетних бројева; сабирање и одузимање десетних бројева и множење и дељење истих целим бројевима. Примењени задаци као у 5. раз. и ограничење на употребу двоструко именованих бројева. Просто правило тројно и процентни рачун. Групе задатака према стварним областима. Многоструке вежбе у усменом рачунању.

6.) Четвороугао. Мера за површину. Међетке и израчунавање квадрата и правоугаоника. Вежбе у цртању и мерењу.

МП. разред. а) Понављање операције целим, једноименованим бројевима избегавајући велике бројеве. Рачунање најпростијим обичним разломцима. Десетни број као множитељ и делитељ. Примењени задаци с обзиром на практични живот и реалистичне предмете и уз прегледно представљање рачунских односа, Правило

УЧИТЕЉ < 57