Učitelj

922 ) УЧИТЕЉ

управе удружења у Учитељском Дому издржавала дружинске листове и старала се да се одрже на достојној висини, одржавала везе са српским и словенским учитељима, јачала финансијску и економску моћ удружења и у томе знатних успеха показала, старала се да сваком приликом репрезентује учитељство онако као што треба један сталеж да се репрезентује који има по своме позиву врло деликатну улогу у друштвеном животу и који је код народа цењен и поштован, коме он поклања своје симпатије.

Да би се дала прилика да се у коло нашег удружења уведу и нове наше колеге из Старе Србије и Маћедоније, који су осетили зраке слободног сунца у проширеној нам. домовини, Управа је преко школ. надзорника позвала и њих да се организују према нашим правилима, и да њихова удружења ступе у савез са нашим удружењем и многи су се од њих одазвали, те је тако и број наших чланова удружења ове године знатно одскочио као што · ће се то видети из „Годишњака.“

Ну најглавнија тешкоћа с којом се је управа ове године имала да носи и бори то је: тешкоћа покретања питања о нашем закону, о поправци нашег материјалног стања, тог животног нашег питања, које је сад после ових ратова у којима је учитељство у великом броју участвовало, постало тако акутно — да је апсорбовало сву нашу снагу, сав наш живот.

Ванредна Учитељска Скупштина, држана о Митрову- дне прошле године, ставила је управи удружења у "ужност да учини све што може код меродавних фактора да се. пре буџета државног стави на решење у Народној Скуп штини наш школски закон. |

Овај задатак управе био је најтежи и најопсежнији. | Њему је управа ове године била посветила сву своју пажњу и најбољу своју вољу, као што ће се то моћи видети из записника седница и рада управиних штампаних у овоме листу, и из циркулара који су слати зборским управама ради обавештења чланова.

Моменат, кад је управа приступила раду на решењу нашег питања био је врло незгодан. Зна се како је стање у свакој земљи после ратова. Финансиска моћ народна исцрпљена, са увећавањем територије увећане и државне