Učitelj

Учитељско Удружење 89

Х

народним слојевима рад наших удружења тако је велики и значајан да се он не може овако на брзу руку а с неколико речи истаћи. Тај рад, силан и обиман стекао нам је највише угледа и уважења и он је учинио велике користи нашем сталежу да се данас сасвим друкчије гледа на учитељство у нашој земљи него што се и у једној другој држави у свету гледа. Само таквим радом наше учитељство је дочекало да види оно силно: и лепо расположење свих наших политичких људи и народ. представника у прошлој Народној Скупштини, и ону једнодушност и похвале нашег рада кад се решавао наш закон о побољшању материјалног стања учитељског.

Рад наших учитељских зборова био је обилат и разнолик, нарочито у прве две деценије. На овим з60ровима су држана практична предавања и читале расправе о појединим дидактичким и школским питањима, које су обилато дискутоване, претресане и критиковане. Осим тога на њима су претресана разна дневна просветна и дружинска питања и теме које их је упућивао Глав. Одбор или саме потребе истицале на дневни ред. Узимали су у одбрану своје школске и другарске интересе, доносили разне одлуке о појавама у школи и књижевности, приређивали беседе, популарна предавања за народ, улазили у разне привредне послове, оснивали воћне и лозне расаднике, челанике, радионице за ручни рад, приређивали екскурзије са ученицима, оснивали фондове, књижнице "стрељачке и певачке, соколске и др. подружине итд.

Треба прочитати у Споменици 25 год. Удружења само спискове тема и разних питања која су се расправљале на овим зборовима па да се тек онда види и оцени колики је тај рад био силан и обилан! На тим зборовима до 1906 год. претресено је 496 тема само на 71 збору а више од 20 зборова нису послали ни. извештај. - |

Желеши је само да се тај рад и сад настави и продужи у овом новом нашем удружењу југо«словен. учишеља, и желети је, да се на шај наш