Učitelj

198 Учитељ

ћу изговорити други слог! Ре Хајд и ти тако! Колико је гласова у првом слогу 2 А колико је гласова у другом слогу2 Сад ћу изговорити целу реч на гласове, пазите! /-а-ј-е. Хајд ти тако! Ти! Ти!

Колико је гласова у речи јаје Који с се глас први чује (Ако се опази да деца неправилно изговарају глас ј, треба им изговор показати на речима, које се тим гласом завршују Н. пр.: лој, гај, рај и т. д.). Које гласове из речи јаје умете већ писати Е, данас ћете научити да пишете и писме ј.

Ш. Писање.

Пазите, како ћу ја написати писме // Како се зове ова црта А оваг Ко ће сад да ми говори црте, а ја да пишем > (Ученик именује црте, а наставник пише. Ако неби ученик умео именовати црте, треба наставник да изврши оба посла). Хајд. _ пишите и ви писме ј/ на вашим таблицама. Извадите таблице! један, два, три! (Ученици пишу а наставник их обилази и поправља им погрешке). Доста! Пазите! Ко уме да напише реч ја2 Које ћеш писме прво написатиг А које другог Хајд напишите сви реч ја! (Тако поступити и са осталим речима, наја,. јака ил. д.). о

ТУ. Штампано писмо.

'Да видите сад, како изгледа штампано /. (Наставник покаже). По чему личи на писано писмо /2 А по чему се разликује од писаног /2 Ко ће да ми нађе штампано ј међу овим писменима 2

У. Читање.

А које је ово штампано писмег — А. — Ко ће да прочита ова два писмена заједно — ја. — (Ако деца не умеју да прочитају цео слог, онда их треба упутити да први глас дотле одрже, док наставник под њим држи "рут, а чим наставник метне прут на друго писме, да згласе обадва- писмена н. пр. ј-ја. Тако поступити и са ј-је, па после тражити да ученик згласи и прочита целу реч јаје а потом и друге речи, које се из познатих писмена дају образовати. Притом треба реч доводити у везу с неком познатом садржином, н. пр. наставник говори: Мајка даје о Ускрсу деци.... а ђак чита, јаје, Или, кад се по други пут иста реч чита, наставник говори: Кокошка је: снела.... а ђак чита јаје).