Učitelj
278 Учитељ
је један дечко заволио ковачки занаш и хтео да га научи. (Натпис за цео чланак). После овога долази на аца причање целога чланка.
Ш 1 одељак.
1. Пазите децо! Сада ћу вам ја прочитати једну реченицу, а ви пазите у вашим читанкама, па ћете ми ви после читати овако исто!
Сваки сељак мора имати секиру, раоник, мотику, будак, срп..
2. Ко зна овако лепо да прочита, као што сам ја прочитао. |
3. Читај ти, а ја ћу да лупам рукама; како ја лупам ру- 4 кама, тако ћеш ти читати! (Учених чита по такту). Дела сад. цела прва клупа! Трећа! Хајде друга страна! Сада сви! |
4. Ко зна да чита лепо и брзо без лупања 2 Читај ти! Ти! А Цела клупа! Једна страна! Сви!.
„1 одељак.
“На исти се начин обради [ и Ш одељак, па се онда цео чланак прочита.
Ово извођење бива. појединачно и у хору, по клупама и. странама.
Тако се чита реченица за реченицом одн. став по став. Ако су реченице дуже, чак се и оне деле.
Тако се обраде сви ставови дотичног чланка, па се по том цео чланак прочита, шечно (не сувише брзо), брзином прпроднога говора. Ако дете у читању погреши неку реч, онда се у овој прилици не поправља само та — погрешно прочитана | — реч, већ се изнова чита цела реченица.
Увежбавање тежих речи у читању, може се извршити на засебном часу, или то. извести истога часа, са делењем на слогове, али са обухватањем дотичнога става;
Непознате речи и фиксирне представе, које се имају истаћи — написати на табли — подвучене су.