Učitelj

Школа рада Би

2. Задашак. Школа рада гледа свој васпитни. задатакос једне стране у томе, да ученици схвате дело живота поралности, историје и говора као основу осећања. вредности и пресуђивања и у њима да раде, и с друге стране у томе, да се благом-које пружају природне науке створи код ученика смиcao за стварвост-и за. PORE света, те да се на 1, начин код звих створи радна воља. = ле а i a. RL =

1,8. Наставни "начин: Наставни“ "начин „школе: рада -пред=. ставља! секао активно тражење: истине и као навикавање на рад, кад образовање: снаге за циљ личног“ Мон ка и као у буг ђење. и јачање смисла за рад. - РЕЈ Би:

4. Нарочише установе. Мисао о школи рада у 'изнетем смислу, јесте закон, који важи за сваку наставу: Али се'извођење ове основне мисли постиже 'и уређењем нарочитих уста“ нова за рад, кад што су школски вртови, радионице, пжолске кујне: идр. код сваке школе. У- тој настави рада није циљ неки нарочити позив у животу, већ и она служи општем“ образо- · вању“и зато се мора доделити учитељима, који ће бити у стању да је у унутрашњем погледу доведу у везу са ћелокупном на- | ставом школе рада, јер у погледу васпитно-научног образо- · вања она не сме изостати иза других наставних предмета; нити сме бити додељена учитељима, који по о МОРАЈУ иза учитеља других наставних предмета.

5 Прешпоставке. У оквиру учитељског вишег образовања треба предузети мере, које ће ове подесно припремити | за рад у ш“оли у смислу школе рада. У исто време мора се пробудити разумевање за школу рада и код ђачких ИЕ и у свима народвим круговима.

6. Поједини облици школе рада. Нарочити облици, који припадају школи рада, као школски привредници, вртови, заједничке школе са групама по даровитости и наклоности итд. траже слободу огледа.

Да би се ова корисна новина певао ан тав пренети и у наше школство, било би потребно, да се одељење за основну наставу њоме заинтересује. Можда би требало ради тога послати у Немачку два учитеља, који би тамо на извору темељно проучили“ ствар.

Учитељ 3