Učitelj

Методика 53

«тавља- овај зли овај члан из низа који нам служи као мера, "употребимо и као израз (символ) количине, која се има, или која дотиче до тога члана из низа који кам служи као мера. „Дакле за. резултат: „новаца има (од члана ам) до члана он“ узећемо израз: „он новаца“; затим за резултат: „новаца има «(од члана ам) до члана ан, израз: „ан новаца“ ит.д. Али и овај начин има једну незгоду: сваки комплекс гласова употребљује се „на тај начин и као члан у мерилу (у овоме је случају тај комплекс. гласова самосталан предмет а не символ) и као израз „резултата „мерења т. |. једне количине (у овоме случају комплекс гласова значи нешто, он није самосталан објект, већ само дедна реч или један символ) Укратко: сваки комплекс врши двогубу функцију; то је незгода и са њоме се морамо помирити, ако прихватимо овај начин одређивања количине. у

Даље, ми звамо, да се на сваки члан низа, који нам служи као мерило, може ставити по један предмет. Кад-када долазимо у положај, да морамо означити на којем је члану овај или онај предмет. Ми кажемо тада на пр: „предмет се налази на члану аб“ или: „налази на члану ар“ и т. д. И овај начин изражавања је неспретан, и код њега се за подеснијим начином изражавања. Јасно је, даги у овоме случају не смемо узимати „неке сасвим нове изразе. Да би то избегли помоћи ћемо се тиме што ћемо дотичне коплексе гласова мало изменити: сваком комплексу додаћемо по један глас „и“. Дакле место: „преджмет се находи на члану „он“ кратко ћемо изразити: „они предме:“ и т. д. На овај смо начин избегли тешкоћу. Овим заврапавамо проматрање о горњем огледу.

i

Сад знамо, како се одређују количине, и како би се најнајкраће могли резултати ове операције другима саопштити.

Понављам: како би се могли, јер никоме неће пасти на WM, да употребљује овај начин; ми баш употребљујемо сасвим други начин. Па зашто смо онда разматрали горњи начин који није у обичајуг Из простог разлога, што нас непознате ствари најбоље подстичу на размишљање, док поред ствари, с којима се свакоднев!о сретамо, пролазимо, не налазећи да је за њих потребно неко објашњење.

Наша разматрања нису никако била узалудна: разматра-