Učitelj

Просветни преглед 65:

симпатију за певањем и музиком а многи, који желе дати својој деци даљег музичког образовања видели су да им деца задобијају још у осн. школи добре основе. Ово укидање засебне наставе певања — веле — учињено је због тога што је још оскудица у наставничким снагама у Србији те би то још било код нас као луксуз. Међутим изгубиле су се из вида оне најглавније побуде које су и руководиле пређашњег начелника г. др. Миливоја Јовановића да предложи завођење ове наставе у Београду а то је, прво, педагошка страна по којој се с обзиром на велику важност и значај естетског васпитања а посебице с погледом на значај певања као васпитном предмета не само са гледишта извођења васпитног задатка већ и са националне стране желело да специјализирањем њеним и предавањем у руке њеног извођења нарочитим. стручним учитељима, на омладину може утицати несравњено боље у музичком погледу но до сад како се ова настава предавала примитивно, већ и са гледишта друге једне потребе, која се код нас одавна опажа. Наше учитељске школе нису у могућности да спреме довољно будуће наставнике народних школа у опште у вештинама које су тако важне за васпитање, а нарочито у певању. То је стога што ми немамо довољно наставника у учитељ. школама који би предавали музику и певање у нашем националном духу. Част и поштовање изузецима (као у Београдској жен. учит. школи и још некима). У осталим школама предају хонорарно музику или људи који немају ни сами довољно музичке спреме или странци као Руси, Чеси, и др. и који и ако. музички образовани не знају нашу националну музику и наше дечје игре и песме. А и оскудица је у опште у наставницима музике јер има школа у којима се музика и певање не предају. Наставници певања у Беогр. оси. школама би имали поред предавања певања у својим школама да прођу још и кроз Конзерваториум Београдски или Музичку школу, а за то је било могућности, и да се спреме за наставнике музике у учитељским и средњим школама. Музички спремни наставници би по партијама долазили у Београд као наставници певања. Кад доврше музичко образовање постављани би били за средњени стручне школе а на њихова места би долазили други и тако редом за неколико година ми бисмо подмирили једну осетну;“ потребу у нашем школ. организму.

Учитељ ; 5;