Učitelj
334 Учитељ
Кад је играчка остављена, и rane?
Да ли се Пећа надао поклону, и је ли се већ досетио да. је купљена 2 ·
Шта је угледао, и где 2
Зашто није причекао док мама устане 2
Зашто се столица претурила 2
је ли ко чуо то (Мати, отац, сестра).
Кад су видели шта је, шта су онда чинили2
Како је Пећи било (Како се осећао).
Према. таквим питањима може се добити отприлике оваква прича:
Мама обећала Пећи играчку за његов дан (рођендан, имендан). Уочи дана купила играчку и оставила на полицу у трему. Пећа се нада поклону и погађа да је већ купљен. Видео је кад је мама донела неки смотуљак. Он је веома желео да што пре види какву је играчку мама купила. Сутрадан Пећа се рано пробудио, док су још сви спавали, сетио се поклона и пошао да га тражи. У трему опази замотуљак. Пећа жели што пре да гледне шта има у њему. Примакне столицу, попне се на њу и хтедне да га дохвати. Али Пећа је стао на крајичак столице, и столица се изврнула. Пећа паде. То чу млађа сестра. Она виде шта се Пећи десило, испрва се уплаши, а после се насмеја. А Пећа и смеје се, и стиди се, а и боли га. где се ударио.
Садржина питања може да буде разнолика, и од њих зависи на колико ће се разних начина случај испричати "Например, ученик може замислити да је играчка спремљена за Пећиног млађег брата, па да је Пећа полазећи у школу угледао. завој, да су за његов случај дознали другови, итд. А, разуме се, нема потребе да цео разред прича на један исти начин, по једној истој редакцији, него напротив, при развијању теме треба одобравати и развијати индивидуалност код ученика, тим пре што ће у њих, по закону асоцијације, представе и Ло мисли, ницати саме собом. Облик питања, свакако, помоћи ће ученицима при састављању реченица; али просто нема потребе да. се питања дају тако како ће га ученик у одговору самб поновити, додавајући прво једну реч, затим две, итд. Таква ће питања ученика скучивати и сметаће појављивању његове творачке маште.