Učitelj
492 Учитељ
nošću, dolazi oiuda, što su neke radnje silnom vježbom розтајеkao podređene i njima se ne priklanja pažnla, dok je ona višeuza teže produkcije.
Jasno je, da je rad pažnje od velikog utjecaja po jačinu voljei kvalitet inteligencije, ali nije i ne može biti podjednaka kod svih. ljudi. Niie iz toga razloga, jer se pažnja, kao duševna funkcija, iavlia kod ljudi u različnim oblicima i sa različnim svojstvima. Ova svojstva uvjetuju i čine samu inteligenciju ličnosti ovisnom,. a Meumann ih dijeli na pet vrsta:
1.) obim pažnje;
2.) postepenost, ustrajnost — odnosno umortnost;
3.) snaga fiksiranja predožbe o zadaći ili cilju naše pažnje;
4.) statički ili dinamički (fiksirani ili fluktuarni) karakter pažnie;.
5.) Prilagođivanje na predležeće radnje ili adaptacija pažnie..
Taliianski psiholog Consoni pronašao je oblik pažnje, koga. Meumann nazivlje:
a) statička i
b) dinamička pažnja.
Prva se izražava u tome, kad osoba pod jednim impulsom,. nagovorom, može dulje vremena da prati jedan posao. Kod drugog slučala mora se osobu često podstrekavati, ako će da održi trajnost pažnje.
Sva ova svojstva i oblici pažnje od velike su važnosti porazvitak ličnosti i škola ih treba da obrazuje. Ako se učenici promatraiu pri radu, onda se može i zapaziti, koje je u njih svojstvo. nairazvijenije, dok sama obilježja pokazuju u čemu će se pažnja izražavati (n. pr. obimom, postepenošću, snagom fiksiranja i dr.).
__ Мајманије је рп омот svojstvo adaptacije ili prilagođavanja. pažnje. Adaptiranie зе vrši bilo na fizičke ili duševne radnje i Uz, pomoć tog svojstva može čovjek da postizava velike uspjehe, kako · u lizičkoi spretnosti, tako i u radnjama, koja su večinom psihične. Uzmimo za primjer početak pisania perom 1! Шиот Код исет«а: u školi. Koliko je samo truda i pažnje potrebno u prvim satovima. pa da učenik uzmogne pravilno sjedeti, držati držalo i povlačiti. · crte od kojih su slova postavljena. Ako promatramo takovu djecu onda ćemo na kraju sata opaziti, kako su umorma i kako im je potreban odmor. To dolazi od toga, što je učenikova pažnja podijeljena na više strana i što on mora i pojedinostima svojih: kratnja da posveti mnogo truda, a da u skladnom radu svi pro--