Učitelj

496 Учитељ

приликама и потребама сваке школе, како бих на основу тога имао предузети мере ради правилнијег функционисања школског живота, у колико то прилике и сама организација наших нар. школа дозвољава. Тога ради чим сам примио поверену ми дужност, пошто нисам могао одмах обићи све школе, да бих за то добио потребне податке, обратио сам се за њих нарочитим актом свима управитељима поверених ми школа. Из при лога под 7. види се које сам податке тражио. |

Школски прирег. Из добивених података уверио сам се да школе у погледу шк. буџета не стоје рђаво, али у погледу шк. приреза да стоје врло рђаво, услед чега многе школе нису снабдевене свима најнужнијим потребама: немају довољну количину дрва, шк. послужитељу се не плаћа или та плаћа сам управитељ из својих личних прихода (школа у Орашцу распуштена је била 4 дана због немања дрва).

После издржана два рата очекивао сам да и школе неће уредно долазити до својих прихода, али да ће до овог степена доћи нисам ни у колико могао претпоставити. Овоме су искључиво криве одговорне општ. власти, које нису предавале школи _ њен сразмерни део од целокупног општинског прихода већ врло мали део, а има их које нису ни пет пара дале школи, већ су сав новац задржали ради подмиравања својих потреба.

Да се ово и у будуће не би дешавало предузео сам следеће мере:

1.) Нарочитим расписом, који у прилогу под / шаљем, обратио сам се свима општинским судовима овог среза, којим сам им поред осталих њихових дужности према школи објаснио како имају делити општ, приходе са школом (према чл. 157, тач. 4. зак. о општинама), у противном предочио сам им, да ће се према њима поступити по члану 157, став | зак. 0 општинама.

2. а.) Нарочитим актом Бр..... од... децембра пр. год. обратио сам се среским начелницима у овом шк. срезу, у коме сам им напоменуо да издржавање нар. школа на првом месту зависи од њих, пошто они имају права да према несавесним и неуредним општ. часницима поступају по чл. 157. став ] зак. о општинама и умолио их да у овом погледу буду предусретљиви према доставама управитеља школа и школ. надзорника.

6.) Да би се видело како општ. часници несавесно и не-