Učitelj
Педагошки преглед ~ 505
мислили, да има звезда, које се не крећу, већ тихо стоје, али то није тачно. Све, све је у стелном кретању, од памтивека... Ја осећам, како у овом тренутку куцају дечја срца, која мирно седе у сумрачној соби и како се у њима буди свест, да је све једно и недељиво и да су она везана тесно са бесконачношћу... „Кад у соби настане још већи мрак и ништа се не види осим очију — звезда, а особитих голубијих очију првокосог_ тиролца Танбергера, ја почињем предавање о звездама — очима и говорим им, да су очи прозорчићи човечје душе. „Служитељ у ходнику звони и ја примећујем у помрчини, како се неки- малишани нечег сећају, како. други шапућу, да је требало додуше: лампе упалити, Лагано увезују кајише преко својих књига и излазе један за другим. Само још Рудберт цуго седи на свом месту и после дужег времена обраћа пажњу и дотерује у ред своје ствари. Он гледа на мене, као да сам ја сам Господ Бог, који је способан да затвори и отвори. извор сунчаних система као настојник парка.велики водоскок. Кад је напослетку довео свој ранац у ред, он се — поклонивши се озбиљно — упутио вратима. ја га питам: „Но, Рудберте, о чему си тако дуго мислио; зашто си тако задоцниог“ — „Ja сам за сво време мислио о алписком језеру, код кога би лети живео“. — Своју капу држи у рукама и гледа ме великим љубопитљивим очима. Само кад се његови кораци изгубише и ја изађох из учионице, која је већ била утонула у мрак“. = Свршиће се. —
ПРОСВЕТНИ ПРЕГЛЕД
КРАЉЕВИНА СРБА, ХРВАТА И и
"Метод Монтесори (код нас),
Пана објављеној вести и код нас сеу Београду отвара школа у: којој ће бити заступљен метод г-ђе Марије Моншесори, те смо намерни да изнесемо главне принципе овога начина рада.
„У почетку свога рада г-ђа Монтесори бавила се е примена ном експерименталне психологије на абнормалну децу. На ово је била подстакнута нарочито од стране антрополога Серђи-а,