Učitelj

Школска администрација 659

На овом збору изнео сам важније махне и недостатке при предавању појединих наставних предмета и осталом школском раду које сам запазио при прегледу и обилажењу школа. Одржао сам предавање о слову „р“, изнео сам која наставна средства треба сваки наставник сам да изради.

Одлучили смо да је потребно да се одржавају родитељски састанци и отварају продужне школе. Примљен је скраћен наставни програм.

(О свему овоме подносим засебан извештај.

Ш. Наставници Опште напомене.

1. Бројно стање. У овом школском срезу треба да има свега наставника-ца..,.. а има..... наставника и..... наставница, свега..... од којих..... сталних..... привремених..... вршиоца учитељске дужности,

Због немања наставника не ради школа у Новацима и Баталагама. По једног наставника немају школе: у Тврдојевцу, Памбуковици, Вукони (ср. тамнавски), Дрену и Трстеници (ср. посавски), те други наставник ради пре подне у једном а по подне у другом оделењу. Најбоље је да се по оваким местима установи полудневна настава са скраћеним програмом а наставнике за овај рад нарочито наградити.

2. Одсусшвовало је свега.... наставника, махом по одобрењу Господина Министра и Окружног Школско Одбора Наставницима који су били на одсуству, ако је било наставника при тој школи одређена је замена. Из нарочитог списка који се уз овај извештај шаље, види се који су наставници колико и по чијем одобрењу одсуствовали.

Према распису Господина Министра одизеа Пбр:....: одобрио сам боловање T. г.,...... учит. у Забрежју од..... до..... и г...,.. учит. у Трстеници од..... до..... ове године.

Услед поновне мобилизације многи наставници нису били у школи на раду до друге половине месеца новембра прошле године,

4. Међусобни однос између свих наставника је врло до бар. Нема ниједног примера да су где наставници у свађи, што је за сваку похвалу.