Učitelj

660 Учитељ

5. Понашање наставника ван школе је такође похвално. Нико од грађана није ми се жалило ни на једног наставника.

6 Већина наставника има стручну спрему, и предано, марљиво, савесно и уредно врше своју дужност. Мали је број оних наставника који умеју а неће да рзде онако и онолико колико умеју и могу, као и оних који не умеју да раде. И једне и др. запамтио сам и њих ћу чешће обилазити, једне ради надзиравања а друге ради упућивања.

Слободан сам предложити Господину Министру да лица без стручне спреме не поставља за наставнике или их бар поставља у места где има више наставника, где неће бити управитељи и где ће морати радити и моћи добијати упуства у раду. .

7. Имз наставника који се баве и радом ван школе: у земљорадничким задругама, на пољској привреди, растурању корисних књига у народ, отварању народних књижница и читаоница, продужних школа, курсева за неписмене и другим културним пословима.

Из таблице „а“ види се где има која културна установа а при подношењу свога другог полугодишњег извештаја поднећу опширан извештај који су наставници и шта радилиим урадили у овом погледу као и то да ми је тај рад био на штету самога рада у школи.

ММ. Ученици

Превод ученика и упису старији разред је свуда на основу расписа Господина Министра Џросветелод ха, НБрљин

Сви школски одбори уписали су потребан број ученика у ! разред. Велики број дорасле а неуписане деце остаје неуписан. Још дуго година проћи ће а нећемо дочекати да сва способна а дорасла деца походе школу. Томе има више узрока а најглавнији су недовсљан број шкл. зграда и наставника.

Изнео сам раније — одељак школске зграде — на који би се начин најлакше и најбрже дошло до удобних школских зграда (путем зајма) а седа нека ми је допуштено да изнесем на који бисмо начин што пре добили већи број наставника са потребном стручном спремом: нека се отвори већи број учитељских школа иу њих прими довољан број кандидата, као у Војној Академији, и нека се изврши побољшање учи ·