Učitelj
Просветни преглед 665
а повећавају се часови слободног студирања. Кад наставник и» ученице зажеле одржи се месечни исиит, који се држи нарочито кад наставник сумња у ресултат стеченог знања. Ученице имају подједнак број старости али је ипак сваки разред подељен у групе према пореклу и различитом ступњу интелигенције. Све групе раде исте предмете али напредују. више или мање према могућностима и способностима. За сваки. наставни предмет утврђено је шест ступњева развића док се. ве доспе до зрелости (А, В, С, 0, Е, Е). Тако једно дете може. бити на ступњу А у рачуну, на ступњу В у читању, на ступњу,
С у историји и т. д. ; *
БЕЛГИЈА
Школа за живот.
Данас се у Белгији много говори и пише о једној новој школи, коју је основао чувени педагог Пејстој и која има интересантну организацију. Та је школа добила назив „!' Есоје. pour la ме, раг Ја ме“. Професор Пе!сгој био се у прво време. посветио васпитању абнормалне деце и хтео за то да створи. снецијалну педагогику специјалне институте. Али пошто није могао ва њих да нађе погодне наставнике, постао је професор дечје психологије у Бриселу и директор једног институга за. ратну сирочад „Le foyer des Orphelins“.
Школа „L” Ecole pour la vie, par la vie“ je jemHa врста слободних школа. У њој деца живе у контакту са природом и животињама један срећан живот. Школа се стара да развије. хармонијски све дечје способности и да образује јака бића способна да заузму места стварно корисна у социјалном животу земље. Један наставник те школе овако вели о њој: „Тешко је замислити активност деце и стваралачку моћ ове мале "групе стављене под овај рационални метод. Девојчице саме израђују свој мали наставни програм, припремају наставна средства, израђују саме материјал потребан за њихове радове. Оне саме пишу себи књиге, саме их илуструју и пуне су живости“.
Проф. Пејсгојј је представник једног новог васпитног система и видан представник „Интернационалне лиге за ново. васпитање“. Његова школа скренула је већ на себе пажњу и