Učitelj

Задаци учитељске организације 41

васпитања у народним школама, сређивање и објављивање

«статистичких података, старање да се подигне и отвори до-

вољан број нових школа па омогући школовање све дорасле деце за школовање, и друге управне послове већега значаја.

Све послове админиктративне природе, као и управне послове мањега значаја врше остале школске власти као органи Министарства Просвете, а то су:

1. Обласне школске управе,

2. Обласни просветни инспекторати,

3. Школски надзорцици,

4. Учитељски зборови (обласни, окружни и срески) 5. Месна учитељска већа,

6. Школски управитељи,

7. Школски одбори.

6. Послове Министарства Просвете који се односн на народне школе и народно просвећивање ван школе, врши одељење за народне школе и народно просвећивање, које се према природи послова дели на специјалне отсеке.

Чиновници Одељења за народне школе и народно про„свећивање ван школе постављају се из реда старијих, спремнијих и искуснијих учитеља и надзорника народних школа, који су дали довољно доказа својим радовима да могу с довољним разумевањем и успехом вршити послове за народне школе који припадају Министарству.

Све потребне мере за добро извршење законских прописа, за боље и рационалније уређење народних школа и унапређење наставе и васпитања у њима, све наредбе и упутства од већега значаја, предузимају се у Одељењу за народне школе уз колективну сарадњу и сагласност свих шефова отсека, а под руководством начелника Одељења (који мора бити педагог).

4. Уз Министарство Просвете постоји као саветодавно тело Главни Просветни Савет уређен на овим основним начелима: а) Једну трећину чланова Главнога Просветног Савета чине чланови по положају, другу трећину наименује Министар Просвете на предлог професорске и учитељске организације, а трећу трећину бирају ове прве две трећине из реда истакнутих просветних раденика свих школа.

Чланови друге и треће трећине наименују се на пет година.