Učitelj
O ovirah povoljnih učnih in vzgojnih ušpehov v šoli 79
ju s tradicionalizmom in dosedanio prakso. Hiteti naprej, solncu · nasproti, to mora vedno biti cilj modernega vzgojitelja.
Sklenem nai z besedami: Dajte nam dobrih vzgojiteliev pa bomo premagali vse ovire in ustvarili zdrav in krepak narod Jugoslovanov. .
ПРОСВЕТНИ ПРЕГЛЕД
ЧЕХО-СЛОВАЧКА.
просветне прилике.
Према најновијим подацима данас има у Чехо Словачкој 1200 дечјих забавишта добро организованих. Обавезна настгва траје по ческим школама 8 година а по словачким 6 година. Деца полазе у основне школе и до 14 године сврше основну и грађанску школу. Године 1917 било је у Ческој, Моравској и Шлезији 6163 ческих и 3910 немачких, 28 пољско- немачких и 165 пољских школа ове врсте. Број ђака по тим школама износио је 1,698 004, а број учитеља 42.265. После образовања Републике било је у Словачкој 2787 словачких народних и грађанских школа, 33 словачке школе са немачким или мађарско немачким језиком. Број ученика био је овај. 267092 словач ких, 98.000 маџарских, 21.882 немачких и 14.251 ученик друге народности,
Средњих школа у Ческој, Моравској и Шлезији било је: 172 ческе са 53.611 ученика, 124 немачке са 25092 ученика и 3 пољске. У Словачкој има 38 словачких, 19 маџарских и 3 не мачке средње школе. У области Републике још се налази укупно 190 чехо- словачких, 71 немачка и 2 маџарске грађанско занат: лијске школе, У Чехо-словачким школама има 16.251 ученик, у немачким 8366 ученика и у маџарским 531 ученик. Уз то долави још 1170 стручних школа са 127.759 ученика, затим 162 земљоделске школе са 9078 ученика.
= ИТАЛИЈА Буџет Министарству Просвете.
Ту скоро у италијанској народној скупштини примљен је _
буџет министарства просвете за финансијску годину, која је