Učitelj

484 Учитељ

Често је прочитано немогуће представити једним цртежем.. Обично, колико има ставова, толико треба да буде и цртежа. Тако се на табли у сваком углу налази по један цртеж.

Понекад у прво време, ученици, који не представљају себи како треба илустровати, одричу се говорећи да они не знају цртати. Зато је најбоље да сам учитељ у почетку нацрта на табли а ученик да чита. Како се по том прочитани одељак даје ученицима да читају код куће, то им учитељ каже да и они покушавају цртати у својим свескама. На тај ће начин ученици после два три часа разумети у чему је ствар и научити се да слободно изражавају цртањем све што прочитају. |

Све што се ученицима даје да самосгално читају код куће, они треба да цртају у нарочито за то спремљеним свескама. Тада ће тек, илустрација једног одељка имати значаја, с тога, што ће ученик нацртати слику онда, кад је већ разумео и представие себи целу садржину. У том случају ми ћемо постићи врло много, пре свега ученик ће пажљиво читати; он ће свим силама тежити свесном читању, старајући се да сазна не само оно што је опште, већ да запамти и све детаље и њихову везу, Затим, кад је слика већ нацртана, ми можемо бити уверени да је ученик разумео, шта он при читању није разумео а шта је пропустио да нацрта.

Последњих година изучавања на који начин да се произведе илустрацију прочитаног одељка, ми смо се ограничили на илустрацији онога што се даје на читање код куће, а то с тога што су ученици одавно већ навикнути и што смо већ помогли да они јасно разумевају представу прочитанога и да је довољно само запитати их! Какве слике можемо нацртати · ва прочитану причу 2 Каква треба да буде прва слика, каква друга, трећаг ит. д Ученик ће унеколико речи изнети те олике и ми пошто смо се уверили да он јасно себи представља, можемо почети с препричавањем и анализам дотичног одељка. Самостална илустрација прочитанога, пошто се њоме ученик навикава свесном читању и мишљењу треба да се почне практиковати још од прве године учења. о

Дозволићу себи да се овом приликом удалим мало од. предмета и кажем неколико речи о значају цртања у школи у опште, Код нас се с малим изузетцима гледа на цртање као.