Učitelj

-492 Учитељ

Дигните руку и раширите прсте, Замислите да су прсти запаљене свеће, па да их гасите. Шта ће те радитити2 Пирнућемо на сваку. Хајде само ти, Жарко! - Поља, п! Колико си пута пирнуо2 Пет пута. Хајде сви П по пп, п! Шта сте урадили Пирнули смо пет пута. Који сте глас говорили2 — А који сте чулиг — П,

Гледајте у моја уста. — А ..! А.ла...а...! Како су ми стојала уста2 Отворена. Јесам ли помицао уснер — Нисте. А је ли се глас прекидао — Није. Ходи, Перо, амо! Окрени се

ђацима. Отвори уста, па пирни. Деде! — Па не може. Е, не можеш ти, гли Илија може. Деде, Илија! Не могу ни ја. Може ли когод пирнути отвореним устимаг — Не може. Па како се

морају уста наместити, па се каже глас п2 Усне се морају саставити, па се пирне из уста, те се усне раставе и кажу п. Отварамо ли уста трипут да кажемо 3 гласа 02 Не, него једанпут само. А могу ли се казати 3 гласа п, једанпут да усне раставимо2 Не може. За свако п морају се усне састављати и растављати, — 0..0..0..! И.ли..! У.,у..! Е.еге..! Како сам казивао ове гласовег Отегнуто. А јесу ли се јасно увек чули2 Јесу. Пазите хоће ли се увек чути глас п2з П....! Чујете ли непрестано глас пг Андро! Чује се глас п само испрва, а после се не чује. Деде сви пирите кад махнем руком! — П....п.... п....! Колико сте пута саставили уста 2 Колико сте пута казали глас пр јели трајало пирење дугог Јесте. А јесу ли трајали дуго гласови пг — Нису. Запамтите добро: глас п не траје и не може ни мало да се отеже и пева. Глас п каже се у

апренушку. (Ово понове неколико). •

Ш Познавање слова п. (Видна представа са слушниом).

Шта је ово написано на табли Слова. Читај, Стево, што ја покажем. Шта је он читао2 Слова. А шта је он говорио2 Гласове. Јели казао глас про Зашто није2 Е сад ћу да насликам глас п. Нацртати штампано мало и велико слово п. То је слово п. Кад видите оваку шару кажите брзо п.

Од којих је црта штампано слово n? Има ли разлике између малог и вел. слова пе На које слово“личиг Коју црту · нема слово п а има иг Коју црту има и што нема п2 —