Učitelj

510 Учитељ

поручујем свима друговима, како за њих и њихове ученике, тако и за сам народ. Народ ће ово у сласт читати, јер је 'опис његове херојске борбе, његове патње, његове радости и жалости; јер је она верни израз душе његове. Стога ни једна «српска кућа одиста не би требали да буде без ње. А и цена

„је таква, те је сваки може набавити. _Ђ. С. Којић, | учитељ.

Б) СТРАНИХ.

G. Tauro: II silenzio e Peducazione dello spirito, Chyстање и васпитање духа). Кота. 1922. Ште 10.

Ћутање је, вели Сапује, један веома важан елеменат у душевном животу човечјем и колико је тгј елеменат цењен још у старо доба, сведочи изјава једног грчког философа неком персијском амбасадору: „Кажите вашем народу, да сте у Грчкој наишли на једног философа, који је знао ћутати“. "Све религије имају један култ у ћутању и све философске "школе знају и уче дисциплину ћутања. При ћутању сазревају „многе мисли и намере и то је један проблем о коме се психолотија и педагогика морају интересовати. |

Ћутање може имати неколико облика: физичко ћутање, психичко ћутање, површно и дубоко ћутање и т. д. али је „психичко ћутање од свих најинтересантније и професор римског универзитета Ђакомо Тауро дао је баш о том ћутању једно врло добро дело. ,

Дело је подељено на три дела. У првом се делу износи психологија ћутања; у другом педагогика ћутања а у трећем је прикупљена историја философско- религијске доктрине ћутања.

У првом делу аутор се труди да простудира ћутање као експресију спиритуалног живота, да одредн појам ћутања да испита степене и облике његове у односу на различите активности духа и износи неке разултате на психолошком пдљу Ћутања.

Са психолошког гледишта ћутање је, једап психички ID. | HOMeEH и чини један део духовнег живота. Он може бити ста· тички или динамички али треба да спотиче дух новим мани-фестацијама. Највећи степен ћутања је, како каже Maeterlinck, један рефлекс сна, смрти или инегзистенције. |