Učitelj
Књижевни преглед 51
Тауро се труди да докаже тачност једног парадокса а то је — језик ћутања. По њему речи често пута не служе да манифестују стања душе и мишљења већ то чини ћутање, као т. пр. ћутање заљубљених, злочинаца, мученика, заробље-
ника ит. Д. Други део бави се педагогиком ћутања и то је нај-
кориснији део за васпитаче. Ћутање се ту истиче као једна врлина, као једна динамичка епергија у сталној формацији, и помоћи ту формацију дужност је и самог учитеља.
У трећем делу изнете су различите тенденције, како је сматрано ћутање у својој пракси. То је историјиски део, који нам износи, да ћутање као васпитање духа, као педагошки инструменат. није нова ствар већ је стара дисциплина, која је била тако рећи заборављена и коју је Тауро оживео и изнео на тапет психолошког и педагошког третирања.
Душа је вели Тауро, једна неизмерна мистерија која служи највећим мистеријама универзума, једна снага која изгледа да може живети и фупкционисати најбоље у природној и социјалној средини, једна снага која се храни споља а има. у својој унутрашњости чудне ствари, једна снага која изгледа
да се развија сталним променама али највише ћутањем.
Дело је у италијанској педагошкој · литератури изазвало
«сензацију. Разуме се, да би се њиме PPBBOINO сваки; који би Ta прочитао. | | ||
Браничево. . | | Радна М. | CRPI
НРАЋИ ПРИНАЗИ
·" Школски Потсетник за наставнике и наставнице на-
тродних школа. Израдио Вујица Петковић, 0 Издање КЊи-
жарнице Геце Кона, Београд. Изишла · je из штампе књига под "наведеним насловом.
Намењена је наставницима И наставницама_ народних школа, нарочито млађим.
Књига се састоји из два главна дела; Општег и Посебног. У општем делу налази се кратко излагање о "важности
"основне школе И историјски преглед | школа, Затим задатак
основне школе, ца средства којима се "тај задатак постизава И
начин како се то изводи. У посебном делу наставни план за