Učitelj

Књижевни преглед 51

Тауро се труди да докаже тачност једног парадокса а то је — језик ћутања. По њему речи често пута не служе да манифестују стања душе и мишљења већ то чини ћутање, као т. пр. ћутање заљубљених, злочинаца, мученика, заробље-

ника ит. Д. Други део бави се педагогиком ћутања и то је нај-

кориснији део за васпитаче. Ћутање се ту истиче као једна врлина, као једна динамичка епергија у сталној формацији, и помоћи ту формацију дужност је и самог учитеља.

У трећем делу изнете су различите тенденције, како је сматрано ћутање у својој пракси. То је историјиски део, који нам износи, да ћутање као васпитање духа, као педагошки инструменат. није нова ствар већ је стара дисциплина, која је била тако рећи заборављена и коју је Тауро оживео и изнео на тапет психолошког и педагошког третирања.

Душа је вели Тауро, једна неизмерна мистерија која служи највећим мистеријама универзума, једна снага која изгледа да може живети и фупкционисати најбоље у природној и социјалној средини, једна снага која се храни споља а има. у својој унутрашњости чудне ствари, једна снага која изгледа

да се развија сталним променама али највише ћутањем.

Дело је у италијанској педагошкој · литератури изазвало

«сензацију. Разуме се, да би се њиме PPBBOINO сваки; који би Ta прочитао. | | ||

Браничево. . | | Радна М. | CRPI

НРАЋИ ПРИНАЗИ

·" Школски Потсетник за наставнике и наставнице на-

тродних школа. Израдио Вујица Петковић, 0 Издање КЊи-

жарнице Геце Кона, Београд. Изишла · je из штампе књига под "наведеним насловом.

Намењена је наставницима И наставницама_ народних школа, нарочито млађим.

Књига се састоји из два главна дела; Општег и Посебног. У општем делу налази се кратко излагање о "важности

"основне школе И историјски преглед | школа, Затим задатак

основне школе, ца средства којима се "тај задатак постизава И

начин како се то изводи. У посебном делу наставни план за