Učitelj

580 ~ Учитељ

НРАЋИ ПРИНАЗИ

Justifiable individualism F, W. Blackmer, Boston. Price 5 1. (Оправданост индивидуализма, цена 3 1).

Ово дело познатог универзитетског професора В/асктег-а појављује се баш у доба кад ће га читаоци знати достојно ценити и одати му заслужену пажњу. Ово тим пре што се данас широм целога света индивидуа занемарује и узима само као подређена супстанца опште целине-друштва, где се она као јединка губи. Друштво је резултанта многих сила-индивидуг, али кашто резултанта 'засебног правца, који више или мање одудара од правца почетних сила као јединки. Но ипак ће јединке у сваком случају као силе имати битног утицаја на правце опште резултанте. То се увиђало и раније, али се тек у новије доба велика пажња поклања индивидуализму, а с овим и индивидуалном испитивању и његовим резултатима. Развитак и напредак људски базира на инцивидуалности, премда се данас човек или жена готово увек посматрају само у односу према друштву, држави, цркви и т. д. Однос индивидуе према друштву је каузалног значаја по заједницу и лепо ће се схватити кад се представи јединка као жица а друштво као тканина, те у колико је боље ово право, утолико ће бити лепше и углађеније оно друго. Свакако не смемо заборавити да изглед и ступањ друштва увек зависи од степена индивидуалне "развијености. Морални и интелектуални карактер индивидуе је од битне важности по друштво. |

ж

Youth and the new world R. Ph. Boas Boston. (Osnaдина и ново доба). |

То је збир расправа из часописа The Atlantic Manthly e сам тај извор, као и име издавача су добра гаранција о вредности ове књиге. У њој се јасно види похвална намера да се данашња омладина обојег пола упозна са најважнијим проблемима данашњег живота у Америци. Пошто ће ове проблеме решити тек наступајуће генерације, а како је неопходно да их омладина темељно упозна, то се она у овоме упућује још у школи. Ово се предузима нарочито на часовима матерњег језика, где се ученици упознају са најглавнијим фазама у досадашњем развоју социјалних, етичких и економских проблема, а потом се упућују да се самостално вежбају у њиховом решавању и исказивању својих схватања и мисли. Сам аутор наводи да су узете расправе о којима ће омладина најрадије _ мислити и говорити и које ће их постицати на размишљање и формирање сопствених закњучака. Овакве књиге доиста уносе великог интересовања у часове матерњег језика у школи, а од · особите су важности по интерес како индивидуални тако и социјални. , Јевд. Р. Мил.

ата