Učitelj
Ва Учитељ
ЈАВНА ГОВОРНИЦА
Историја у основној школи — И одговор на критику —
— Наставак —
Г. Јовановић је још, не читајући уџбеник, пронашао, да сам о Хрватима и Словенцима говорио мало, али ништа о жи« воту Срба у Војводини, знатним догађајима у Босни и Херцеговини, и јуначкој борби Црне Горе! По његовим речима ја сам писао само Историју — Србије! И он већ прижељкује „оправдан револт и код Хрвата, и код Словенаца, и код Срба ван Србије!“.. А сваки, ко прочита мој уџбеник, увериће се, да о свему томе има говора, и у току излагања, и у засебним лекцијама. Нигде, вели, нема помена Змај деспота Вука, а он се помиње на стр, 45. као и многи други знам. Срби у Војводини, ма да многобројна лица и догађаји у свима покрајинама, и многобројна бојна поља ке могу бити поменути, тим пре, што програм тражи рељефне истор. слике: важније центре, личностп и догађаје, а не систематско ређање свију... И тако наводим, да се у мом уџбенику може наћи Историја не само Хрвата и Словенаца, већ и Срба из осталих покрајина: Зете — Црне Горе на стр. 15, 45, 51, 84 и т. Д; Босне и Херцеговине на, стр. 46 и т. Д; Војводине на стр. 45, 78, 79, 80 и т. Д.
Дубровника на стр. бГит.Д. Дивно је чудо, како је г. Јова-
новић могао тврдити да о свему томе нема говора, и каква му је корист од тога2! Најблаже речено: он књигу није НИ прочитао... Он се чуди што нисам говорио о анексији Босне и Херцеговине, и ако се на стр. 48. види јасно кад је у њих ушла Аустрија и докле је остала, што је за основце доста.
Г. Јовановић сасвим олако тврди да „историјски извори за израду овога уџбеника нису нови, како се то представља у реклами“. И ту се г. Јовановић грдно преварио. Нисам ја радио свој уџбеник копирајући туђе, већ дугогодишњим проучавањем резултата до којих су дошли: Д-р К. Јиречек, Д-р ]. Радонић, Д-р. Ст. Станојевић, Љ. Ковачевић и Љ. Јовановић, Стојан Новаковић, Д-р Никола Вулић, Јован Н. Томић, Д-р Ј. Цвијић, Д-р Милоје Васић, Д-р Михаило Гавриловић, Вук Ст,
| | | | i | |
па ава о.--