Učitelj

660 Учитељ

Nastavnik nacrta na tabli mnogo ' širu elipsu nego što izgleda otvor suda u tom položaju i obratiće se učenicima za mišljenje. Razume se da će ga. ispraviti.

»Ako ga još niže spustim, vidićete mnogo veći otvor, koji će ličiti na sliku, koju ću vam na tabli nacrtati. SL. 2 C.“ Nastavnik nacrta pomenutu sliku.

„Dakle ovim ste se uverili, da krug u visinu horizonta izgleda kao prava linija i sve što je niže od horizonta vidi se sve меса, i. |. manje razvučena, elipsa.“

Pošto nastavnik završi oba objašnjenja staviće sud malo niže od horizonta i učenici počeće skicu.

Opomenuće ih, da se ne upuštaju u crtanje deftalia, dok ne nacrtaju, u glavnim potezima celu skicu, i ne provere tačnost dimenzija, merenjem, koje im je već poznato. Dalje, obratiće im pažnju na poseban karakter modela, karakter, koji proizlazi od njegovog sopstvenog oblika i boje. Pod karakterom podrazumevamo važne i uočlive crte, po kojima jedna stvar razlikuje se od neke druge slične, analogo njoj. Posmatranje karaktera je najvažniji rad ха спаса. Маротепин im da crtež stav= u sredinu hartije, ostavljajući na donjem delu veći prostor, koji će služiti za potpis i datum.

Kad učenici izrade svoje skice, nastavnik prilazi svakome od niih i ispravlja, ili nagoni da” isprave učinjene greške u proporcijama ili perspektivi, i da zahteva da popopravljanje bude u vezi sa posmafranjem тодејоуог Каraktera, dakle, da iz posmatranja predmeta proizađe popravljanje. Jedan crtež, gde nije istaknut karakter mođelov, mora biti više kritikovan od crteža gde je isti istaknut preterano.

U kojoj meri nastavnik treba da ispravlja đačke crteže?

Najviše rečima, dajući im potrebna objašnjenja, koja će dopuniti nacrtane skice na školskoj tabli, „АН, ако паstavnik vidi da je jedan đak i pored najbolje volje postigne osrednji rezultat, da bi otklonio razočarenje u kojom se on pita: „kako ću“, korisno je da ga i crtežom pomogne, Tim postupkom, s jedne strane učenik je ohrabren pokazanom mu pažnjom, a s druge strane, videvši očima svojim izvođenje crteža, bolje će razumeti način, na koji ima da reši te teškoće. |

Nastavnikova direktna intervencija treba da dođe samo u izuzetnim slučajevima i da cilja samo olakšavanju načina izrade, načina, koji je sam učenik izabrao.

Za tim nastavnik obraća se rečima: