Učitelj

70 Учитељ

лошко у дечјем животу. Ко не буде имао опсежније Љотићево дело о истој ствари наћи ће у овом одељку и доста и добрих информација о ненормалном развоју психолошком дечјега доба, то зшита: у „Психологији детињства“ добија наша психолошка литература једну добру књигу, која се може препоручити не само „ученицима учитељских школа, студентима и учитељима,“ већ, и особито, и родитељима, јер кегко се у њој пропраћа развијање дечје душе од самога рођења па на даље, то ће они у њеним резултатима наћи драгоценог материјала за контролу психичког развића и саме своје деце, Д-р. Благ. Д. Марковић.

B. OTPAHIMX — А) Немачких —

Volkserziehung: Fine Erneurung Erziehunpswissenschaft it Umrissen. Mit finf Figuren und einer Tabelle. Berlin, Dresdem &Leipzig, Уепаг хоп 1, Ећегтапп 1921, стр. од 223. од Д-р В. Лаја.

— Наставак. —

После тога наш аутор прелази на подробно излагање Leitpunkt a васпитања. Прво се износе природофилозофске идеје водиље које се гичу природоходног васпитања а има их. девет по броју: 1) развиће; 2) протежња као самоуправљање; 3) природно самоодржање; 4) диспозиција (Anlege) и наслеђе; 5) прилагођивање и наизменично деловање; 6) рачвање и устабљивање; 7) претварање и упоредност онтогенетичног (п0јединчаног, индивидуалног) и филогенетичког (расног) развића;. 8) наслеђе онога што је стечено; и 9) раса и народ.

Културно историјске идеје водиље тичу се културног васпитања а има их шест на броју: 1) здравље и народна сила (хигијенско васпитање); 2) штедљивост (природно васпитање); 3) истина (научно или знанствено васпитање); 4) врлина, крепост, наравност, или ћудоредност (морално васпитање) које. обухвата: а) васпитање за оно што је право; 6) васпитање за _ срећу и в) васпитање за моралност; 6) свето (религијско или верско васпитање) које опет обухвата ово четверо: а) филозофско и религијско настојање за јединством; 6) јединство вредности у стварању; в) јединство вредности у откровењу и г) јединство вредности у искупљењу (спасавању). У моралном васпитању Д-р Лај нарочито се обазире на ваљаност рада или. дела, самовредност онога који дела, савест, и однос између личности и друштва. o