Učitelj

О начину правилног или савременог шчитавања 125-

памћење нових слова код почетника. Тада би имали потпуно нашу азбуку. Рукопис би се упростио и био би читкији (0с0бито, ако би се, уз то, усвојило и усправно писање). А уз то, ако би се то озвавичило и препоручило, онда би убрзо дошли и до једнообразног писања у опште. Пребациће нам се, да хоћемо неку реформу у измени писања наших слова. Не. Прегледајте само нашу азбуку, па ћете видети, да су ве лика штампана слова скоро свуда изједначена са малим штампавим (изузимајући слова а, 6 и е), и онда зашто се не би могло извести то изједначење и код писанихг Код нас, као. што поменусмо, још не постоји званична или службена наредба, да се само тако и тако морају писати слова, и никако другојачије Па докле се и то не учини, зашто не би, и шта би вам то сметало, да данашњу нашу писану азбуку мало дотерамо или прекројимо, саобразимо или реформишемо. Писци. буквара требало би прво са овим да почну. О реформи наших писаних слова потписани је писао раније, пре неколико година. На ту исту ствар после се навратиоиг. Лука Зрнић професор. У интересу напретка, у нашој писмености у опште, време је, да се опет о истој ствири поведе реч, не би ли се усвојила. ,

Ако писци буквара мисле да својим букварима доиста. штогод помогну у настави читања код почетника, онда нека. од сада већу пажњу обрате на саму његову техничку страну (на повез, на хартију на слике, на слова), особито на простоту и сличност слова, па ће тиме више учинити, но што мисле да ће постићи правилном шчитавању текста (речи и реченице, приче и песмице). МИ смо овде укратко о овој ствари, која се данас тако често потрже у нас, на основу дугогодишњег ис: куства, Имаће их, који се неће с овим сложити. Њихово искуство можда им је донело други метод и успех. Треба то све. прибрати и изнети, па ценити и оценити оно што је најбоље. Не велимо, да је и ово једини наш изум. Биће их још који су овако исто радили, па су дошли до истог резултата.)

з) Мој дугогодишњи колега и друг пок. Т. М. Бушетић радио је дуго година у !. раз. по овоме начину и увек је имао задовољавајући“ уссех. Његов син, а мој ђак, г. Чедмир Т. Бушетић учитељ у Прилепу.. заступа исто гледиште, па је по томе неписио и књигу под називом. „Шчитавање“ коју препоручујемо сваком који се интересује о овојстваро._