Učitelj

РЕН

Књижевни преглед 149

треба да се створи религијским градивом, — не добија се једно осећање затегнутости, које треба створеним укупним утиском да се разреши, као што то бива кад се религијско градиво предаје начином причања. Развојно-излагачки начин предавања најзгодније је, најбоље и највише успеха осигурава при пре“ давању природних наука, а за религијско градиво најпогоднији је начин причања — разуме се, кад почне „уводом који ново везује за нешто што је ранијим искуством познато.“

У практичном делу обрађене су ове методске јединке: начином читања: Рај; начином причања: Прича о побожном Авраму, а развојно излагачким начином: Стварање света; Прича о Јосифу; Исусово рођење; живот и наука Исусова; Крштење Исусово (Богојављењ); Прича о милостивом Самарјанину; Прича о богаташу и Лазару; Прича о сејачу и семену; Исусови непријатељи; Улазак Исусов у Јерусалим; Јуда, издајник; Тајна вечера и причешће, Ускрс и Вазнесење (Спасовдан) и

молитве: Оче наш, Богородице дјево, пре и после учења.

Као шго се јасно види, обрађен је протрам из науке хришћанске за Ш. разред. :

Г. Петковић је уложио много труда и предавања су My успела, те могу корисно да послуже свима онима, који заступају начин развојно-излагачки у религијској настави, а тако исто ће корисна бити и онима, који су са овим начином неупознати или површно били упознати, >

Ако се узме у обзир да живот захтева од сваког појединца више самосталности и више самопоуздања, онда излази захтев да и школа треба код ученика да ствара ту самосталност- развијањем саморадње код њих. У животу је свака јединка везана сродничким или пословним везама за друштво, али ни уз једнога не стоји стално учитељ, који ће му постављати питања и давати чак и одговоре, те и због овога треба навикавати ученике на самосталан рад. Ова се самосталност стиче вештином читања, којој треба у школи да то и буде главни циљ, а не постизање брзине у читању ради саме технике читања. Због овога смо ми склони да предавању по начину читања, дајемо првенство, јер се он наставља и даље у животу и њике се самостално долази до новог сазнања.

Тежња, да деца буду што самосталнија у раду, није нова, само се она више разрађује у новој школи будућности школи рада.

Препоручујући ову књигу г. Петковића, жеља нам је, да у другом издању видимо више предавања по начину читања, разуме се, пошто се најпре изврше сва потребна посматрања т припрема као увод. Дин. Ћ, Дин.